1. אפשר לכתוב פה על הגנה ועל איך שדנבר הכריחה את באטלר לנצח אותה עם הקליעה שלו ולא על ידי יצירת מצבי קליעה לחבריו לקבוצה (בדיוק כמו שמיאמי הכריחה את ניקולה יוקיץ' במשחק מספר 2), ואפשר לכתוב גם על האבסורד שבו שתי קבוצות, בסדרת גמר, בוחרות להכריח את הכוכב של הקבוצה היריבה (שני שחקנים בטופ 10 של הליגה) לנצח אותן בעצמו. אבל שני כוכבי דנבר, יוקיץ' וג'מאל מארי, הגיעו הלילה (בין חמישי לשישי) לטריפל-דאבל עם שלושים נקודות, וזו הפעם הראשונה בהיסטוריה ששני שחקנים מאותה קבוצה מגיעים להישג הזה, בפלייאוף או בעונה הרגילה. אז על זה צריך לדבר. ועל העובדה ששניהם עשו את זה עם יותר מחמישים אחוז מהשדה. והם עשו את זה במשחק חוץ מכריע ששם אותם שני ניצחונות מהתואר. היסטוריה.
יוקיץ' הפך לשחקן הראשון לקלוע יותר מ-30 נקודות, לקטוף יותר מ-20 ריבאונדים ולמסור יותר מ-10 אסיסטים בסדרת גמר. בכל ההיסטוריה יש חמישה משחקים בהם נרשם הישג זה (בפלייאוף או בעונה הסדירה), ועל שלושה מתוכם חתום יוקיץ' (האחרים הם קארים עבדול ג'אבר ו-ווילט צ'מברליין). היסטוריה. במחצית הראשונה היה משחק צמוד. יוקיץ' עשה מזה היסטוריה. זהו רגע מתקתק של ספורט: ההיסטוריה נכתבת לנו מול העיניים בשידור ישיר.
2 צפייה בגלריה
יוקיץ' ומארי
יוקיץ' ומארי
עשו היסטוריה. יוקיץ' ומארי
(צילום: Jim Rassol-USA TODAY Sports)
2. מייק מאלון, מאמן דנבר, הבין את גודל השעה. הוא ידע שהוא חייב לגנוב את המשחק הזה ולא להסתבך נגד מיאמי. מארי שיחק 45 דקות, יוקיץ' 44 דקות. דנבר אולי תעלה קצת עייפה למשחק 4 (בין שישי לשבת, 3:30). אבל היא עשתה את שלה. היא רק צריכה לשמור על הבית. דנבר עשתה את זה בעיקר כי הצליחה לחזור ליתרון העיקרי שלה על פני מיאמי: הפיזיות. יתרונות ברורים הן בריבאונד (פלוס 25) והן בנקודות בצבע (פלוס 26).
3. "כמה זה משמעותי עבורך?, הסטטיסטיקות שהשגת במשחק הלילה", שאלה את יוקיץ' שדרנית הקווים. "למען האמת, זה לא מזיז לי", ענה יוקיץ', "העיקר שניצחנו. זה מה שחשוב". הסרבי הוא לא רק קוסם, אלא יש לו את התכונה הייחודית הזו של לצקת תוכן אמיתי לתוך מלכודות קלישאה.
2 צפייה בגלריה
מייק מאלון
מייק מאלון
"אול אין". מאלון
(צילום: Kyle Terada-USA TODAY Sports)
4. מיאמי איבדה רק ארבעה כדורים, לא נתנה לדנבר נקודות בהתקפות מעבר ועדיין הפסידה את המשחק בצורה חד צדדית. סיבה אחת היא יוקיץ' ומארי, סיבה אחרת היא אחוזי קליעה רעים מהשלוש, וסיבה אחת היא העובדה שבאטלר לקח את המשחק על עצמו ולא שיחק את המשחק הרגיל שלו שבו הוא קודם כל משתף את חבריו לקבוצה ואז לוקח על עצמו את המשחק.
יכול להיות שבאטלר הבין את הבהילות. ההבדל המקצועי בין שתי הקבוצות הוא גדול מדי. למיאמי (או לכל קבוצה אחרת בליגה) אין כרגע שום תשובה ליוקיץ'. ההפסד הזה נראה כמו משהו שאפילו מיאמי לא יכולה לצאת ממנו בחזרה לסדרה.