הנהלת ה-NBA וארגון השחקנים עדיין לא הצליחו להגיע להבנות בנוגע להסכם חדש בעקבות מגיפת הקורונה, שבמרכזו ההחלטה מתי תפתח העונה הבאה והפחתה בשכר השחקנים. הצדדים הציבו דד-ליין ליום שישי הבא על מנת להגיע להבנות.
מדובר בהחלטה קריטית, שכן יש לה משמעויות כלכליות אדירות לשני הצדדים. בהנהלת הליגה רוצים להתחיל את העונה כבר ב-22 בדצמבר, פחות מחודשיים מהיום, על מנת שלא למשוך אותה לתקופה של האולימפיאדה, מה שצפוי לגרום למלחמה על הרייטינג והפסדים כספיים גדולים מבחינת פרסום.
3 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
סילבר. הליגה בבעיה
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
ג'יימס
ג'יימס
לברון. השחקנים מתעקשים
(צילום: EPA)
השחקנים לעומת זאת רוצים להתחיל את עונת 2021/21 לקראת אמצע ינואר כדי שיהיה להם מספיק זמן לנוח מהעונה הקודמת, שבסופה הם שיחקו לא מעט משחקים בזמן קצר ב'בועה' באורלנדו. אם העונה תחל בסוף דצמבר, המשמעות היא שכבר בעוד חודש הקבוצות יחלו את מחנות האימונים. בהנהלת ה-NBA חוששים מאוד מכך, ומעריכים כי פתיחת עונה בינואר תוביל להפסדים של כמיליארד דולר, וככל הנראה אף יותר.
ב-NBA עדיין מקווים שיוכלו להכניס קהל בעונה הבאה לאולמות, למרות שכרגע, בטח לא בדצמבר, או אפילו בינואר, זה נראה לא הגיוני. ברוב הערים בארה"ב, שחווה כרגע את הגל השני של הקורונה, לא ניתן לקיים התקהלויות של יותר מ-500 בני אדם. בהנהלת הליגה כבר הודיעו לקבוצות כי אם אכן הקהל לא יוכל להיכנס למגרשים, מדובר בהפסדים של 40 אחוזים מהרווחים.
3 צפייה בגלריה
סטייפלס סנטר
סטייפלס סנטר
סטייפלס סנטר. האוהדים ישובו לאולמות ב-2020/21?
(צילום: AP)
גם להנהלת הליגה וגם לארגון השחקנים יש אפשרות לצאת מההסכם הקיבוצי האחרון שנחתם בין הצדדים, הרבה לפני הקורונה, אבל נכון לעכשיו אף אחד לא מעוניין לעשות זאת מכיוון שהמשמעות היא ברורה - השבתת ה-NBA, אך אם הצדדים ימשיכו שלא להסכים, הסיכויים לכך יעלו.