זה כבר הפך להרגל. כל הפרשנים בארה"ב מספידים את מיאמי - וההיט גורמים להם לאכול את הכובע. הלילה (בין ראשון לשני) החבורה של אריק ספולסטרה עשתה זאת שוב, עם ניצחון חוץ בדנבר 108:111 שאיזן את סדרת גמר ה-NBA (בשיטת הטוב מ-7) ל-1:1.
מיאמי, תקשיבו טוב, ניצחה בשבעה משחקי חוץ בפלייאוף הזה (מתוכם שלוש פעמים בבוסטון בגמר המזרח) וכעת תצטרך גם לשמור על הבית - כשהסדרה עוברת לפלורידה. אבל זה בעיקר בגלל האופי שיש לג'ימי באטלר וחבריו. שימו לב לנתון הבא: מיאמי ניצחה בשבעה משחקים בהם פיגרה ב-12 הפרש ומעלה בפלייאוף הנוכחי - הכי הרבה לקבוצה כלשהי מאז תחילת מעקב הפליי-ביי-פליי ב-1997.
4 צפייה בגלריה
רובינסון
רובינסון
מישהו שוב הספיד את מיאמי? רובינסון חוגג
(צילום: AP Photo/David Zalubowski)
4 צפייה בגלריה
מיאמי
מיאמי
שחקני ההיט מודים לגיבור שלהם הלילה - גייב וינסנט
(צילום: Isaiah J. Downing-USA TODAY Sports)
תוסיפו לזה את העובדה שטיילר הירו יחזור למשחק מספר 3 (בלילה בין רביעי לחמישי) ותבינו למה פתאום כל ארה"ב מתלהבת מהסדרה הזו.
הגיבור המפתיע של מיאמי היה דווקא גייב וינסנט, שהוליך את קלעי המנצחת עם 23 נקודות. היה זה המשחק החמישי בפלייאוף הנוכחי שלו עם 20+ נקודות, כשבכל העונה הסדירה רשם רק שבעה ערבים כאלו. בפאנל רשת TNT, שאקיל אוניל פנה לכוכב המשחק ושאל אותו: "אין בכם כעס שאתם לא מקבלים את הכבוד שמגיע לכם?". וינסנט חשב מעט וענה: "אני מדבר בשם כל הקבוצה שלי כשאני אומר שלא אכפת לנו. אנחנו רק רוצים להשיג ארבעה ניצחונות ולזכות באליפות. זה כל מה שחשוב".
4 צפייה בגלריה
ספולסטרה
ספולסטרה
מחמאות לווינסנט. ספולסטרה
(צילום: Justin Edmonds / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
מאמנו של וינסנט, אריק ספולסטרה, החמיא לחניכו: "אנחנו מתים עליו. התקשורת לא עוקבת אחריו, אבל תתחילו לשים אליו לב. הוא עבר תהליך מדהים. כשהוא הגיע אלינו הוא היה שוטינג גארד, ורצינו להפוך אותו לרכז שיודע לארגן את המשחק, שיודע לשמור. הוא התעקש להמציא את עצמו מחדש".
ספולסטרה אף הוסיף וטען כי למרות שיש לו בסגל את ג'ימי באטלר ובם אדבאיו, גם וינסנט הוא "ווינר גדול. אחד שיש לו את הרוח התחרותית שנדרשת משחקנים במעמד הזה".

מאלון: "ההגנה שלנו לא הייתה קיימת"

מהעבר השני, ניקולה יוקיץ' שוב סיפק הופעה לפנתיאון, הפעם עם 41 נקודות ו-11 ריבאונדים, אבל מלבדו ואולי גם קצת ג'מאל מארי (18) - יתר השחקנים לא ממש הופיעו, בטח לא במאני-טיים. "מדובר בגמר ה-NBA ואנחנו מדברים על מאמץ קבוצתי. זו הדאגה העצומה שלי", הודה המאמן המפסיד, מייק מאלון והוסיף במסיבת העיתונאים כי הוא חש שכמה מהשחקנים "מרחמים על עצמם" אחרי כל זריקה.
4 צפייה בגלריה
מארי
מארי
מארי מתוסכל אחרי ההחטאה האחרונה במשחק
(צילום: Kyle Terada-USA TODAY Sports)
"הם פתחו את הרבע הרביעי בריצת 2:13, ואז איבדנו שליטה", הוסיף מאלון. "משחק שני ברציפות שאנחנו מתפרקים ברבע הרביעי, ההגנה שלנו לא הייתה קיימת". ג'מאל מארי, שהחטיא שלשה שהייתה יכולה לכפות הארכה סמוך לבאזר, סיכם: "לא היינו ממושמעים כמו שהיה צריך".
אגב, לא להאמין, אבל הנאגטס עומדים בפלייאוף הזה על מאזן של שלושה הפסדים בשלושת המשחקים בהם יוקיץ' קלע 40 נקודות ומעלה. "צריך להיות חסר מושג בכדורסל כדי לטעון שהמפתח כדי לעצור את דנבר הוא להפוך את יוקיץ' לסקורר, הבהיר ספולסטרה. "אנחנו מנסים לשחק חזק בכל רגע נתון, זה המפתח מבחינתנו".