דרק רוז, אחד מהכדורסלנים המוכרים ב-NBA בשני העשורים האחרונים, הודיע רשמית: "אני פורש מכדורסל".
רוז בן ה-35, שב-2011 נבחר ל-MVP של הליגה, הודיע על פרישתו לאחר קריירה עשירה בת 16 שנים. "אני מרגיש בטוח בהחלטה שלי, בידיעה שנתתי את כל כולי למשחק", אמר רוז ל-ESPN. "חשוב לי כעת להקדיש זמן ולתת הכל לבני משפחתי - הם ראויים לכך".
3 צפייה בגלריה
דריק רוז
דריק רוז
תולה את הנעליים. רוז
(צילום: רויטרס)
בהודעה הרשמית ברשתות החברתיות, כתב, בין השאר: "תודה רבה לאהבה הראשונה שלי. בילדותי חלמתי להיות שחקן NBA ועמדתי במטרה. זו לא פרידה מהמשחק שאני כל כך אוהב, אלא תודה".
רוז פרסם הודעות תודה בעיתונים המקומיים של שש הערים בהן שיחק ב-NBA - שיקגו, ניו יורק, קליבלנד, מיניאפוליס, דטרויט וממפיס - כדי להודות לאוהדים בכל אחת מהן. קבוצתו האחרונה, ממפיס גריזליס, נענתה לבקשתו של רוז לשחרר אותו מהשנה האחרונה בחוזהו מוקדם יותר השבוע.
רוז הגיע ל-NBA כבחירה הראשונה בדראפט 2008, כשנבחר על ידי שיקגו בולס, הקבוצה מעיר הולדתו והפך לאחד הרכזים הטובים והמוכשרים בליגה. הוא זכה בתואר רוקי השנה בעונת 2008/09 ונבחר לאולסטאר בשלוש השנים הבאות. רוז הפך ל-MVP הצעיר ביותר בהיסטוריה של ה-NBA, כשזכה בתואר בגיל 22 בעונת 2010/11. באותה עונה הוא רשם ממוצעים של 25 נקודות ו-7.7 אסיסטים למשחק והוביל את הבולס למאזן הטוב בליגה (20:62) ולהופעה בגמר המזרח.
3 צפייה בגלריה
רוז היה בתקופתו בשיקגו אליל האוהדים
רוז היה בתקופתו בשיקגו אליל האוהדים
רוז היה בתקופתו בשיקגו אליל האוהדים
(צילום: AP)
מסלול הקריירה של רוז השתנה כאשר קרע את הרצועה הצולבת במהלך הסיבוב הראשון בפלייאוף 2012. הוא החמיץ את כל העונה הבאה ושיחק רק 10 משחקים בעונת 2013/14.
שמונה שנותיו בבולס הסתיימו כאשר שיקגו העבירה אותו בטרייד לניו יורק ניקס במהלך קיץ 2016. במחצית השנייה של הקריירה שלו, רוז היה ל"שחקן נודד", כשפציעות המשיכו להגביל אותו ושלחו אותו ממועדון אחד לשני.
3 צפייה בגלריה
רוז מקבל ב-2011 את תואר ה-MVP
רוז מקבל ב-2011 את תואר ה-MVP
רוז מקבל ב-2011 את תואר ה-MVP
(צילום: AP Photo/M. Spencer Green, File)
רוז סיים את הקריירה שלו עם ממוצעים של 17.4 נקודות ו-5.2 אסיסטים ב-723 משחקים. בשלוש העונות האחרונות הוא שיחק רק ב-77 משחקים, כולל 24 בעונתו היחידה בממפיס, העיר בה כיכב בקבוצת המכללות שהגיעה לגמר ה-NCAA ב-2008.