את זה שטריי יאנג שחקן מצוין כולם ידעו, אבל עד עכשיו הוא הוכיח את זה רק במשחקי העונה הסדירה שלא באמת נחשבים. הלילה (בין ראשון לשני), בבכורה שלו בפלייאוף, רכז אטלנטה הראה שגם במאני טיים יש לו את זה בגדול עם סל ניצחון ב"מכה" של הכדורסל, שסידר לקבוצתו 105:107 על ניו יורק ניקס.
רכז ההוקס קיבל עצה מלו וויליאמס, שלעומתו ערך לא פחות מ-72 משחקים בפלייאוף. 9.8 שניות לסיום, בפסק הזמן, וויליאמס פנה ליאנג ואמר לו ארבע מילים: "אל תמסור את הכדור", וזה בדיוק מה שהוא עשה. מאמן אטלנטה שרטט חסימה של ג'ון קולינס ליאנג, אבל הגבוה נפל, הנעל שלו יצאה ממקומה והכוכב נשאר לבדו במערכה. יאנג פשוט לקח את הכדור וקלע מעל הגנת הניקס 0.9 שניות לסיום כדי לסדר לאורחת את הניצחון החשוב.
3 צפייה בגלריה
טריי יאנג
טריי יאנג
טריי יאנג
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
סל הניצחון של יאנג
סל הניצחון של יאנג
סל הניצחון של יאנג
(צילום: AP)
לקינוח, יאנג שם את האצבע שלו על השפתיים בתנועת השתקה כלפי 15,000 הצופים בגארדן (שיא לקבוצה העונה), שלאורך כל ההתמודדות ניסו להיכנס לו לראש. "כשקלעתי, זה הרגיש שכל האולם השתתק", אמר יאנג בסיום. "חיכיתי שהם שוב יקראו נגדי, הייתי נרגש".
עוד אמר יאנג: "אני בהחלט מכיר את ההיסטוריה על השחקנים שהגיעו לכאן ושנאו אותם (התייחס בעיקר לרג'י מילר). עבורי זאת מחמאה. כנראה שאני עושה משהו נכון אם הם שונאים אותי כל כך הרבה. אני מברך על כך ומנסה להתרכז בקבוצה שלי ובניסיון לעזור לה לנצח. בסוף היום אם נעשה זאת נצחק אחרונים".
וויליאמס החמיא לחברו הצעיר: "אני בטוח שהוא חלם על רגעים כאלה. שוויון במשחק בגארדן עם אפשרות לנצח. זאת הקבוצה שלו, והוא ניצח לה את המשחק. כולם שמו את המועדון הזה על הכתפיים הצעירות שלו. הוא 'אלוהי הרכזים'".
יאנג היה מדהים ברבע הרביעי כאשר היה לו חלק ישר (נקודות או אסיסטים) ב-21 מתוך 36 הנקודות של קבוצתו הרבע הרביעי. הוא היה חייב להתעלות אחרי שההוקס קלעו 19 בלבד ברבע השלישי.
3 צפייה בגלריה
לו וויליאמס
לו וויליאמס
וויליאמס. המון ניסיון
(צילום: AP)
את הבכורה שלו בפלייאוף סיים יאנג עם 32 נקודות, 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, הצטרף ללברון ג'יימס כשחקנים היחידים בהיסטוריה שרשמו במשחקם הראשון שלהם בפלייאוף לפחות 30 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. הוא גם הראשון מאז מייקל ג'ורדן ב-1989 שקולע בפלייאוף בגארדן 30 נקודות ומוסר 10 אסיסטים.
רוצים עוד נתון סטטיסטי אמריקני? יאנג הוא השני ב-25 השנים האחרונות שקולע סל ניצחון 10 שניות או פחות לסיום במשחק הבכורה שלו בפלייאוף. הקודם שעשה זאת היה דוויין ווייד, שקלע סל ניצחון נגד ניו אורלינס במשחק מספר 1 בסיבוב הראשון ב-2004 - 1.3 שניות לסיום.