אחרי חוזה המקסימום של יאניס אנדטוקומבו במילווקי, כוכב אירופי נוסף ימשיך בקבוצתו עבור סכום עצום: רודי גובר הצרפתי ימשיך ביוטה לחמש שנים תמורת 205 מיליון דולר - ויהפוך לסנטר עם החוזה הגדול בהיסטוריה.

ליגת ה-NBA חוזרת, פרויקט מיוחד:

גובר בן ה-28 היה זכאי לחוזה מקסימום בגלל שזכה פעמיים בפרס שחקן ההגנה של השנה והיה בחמישיות ה-NBA שלוש פעמים, אך לטענתו ויתר על הסכום (23 מיליון) כדי שהג'אז יוכלו לשמור על גמישות בתקרת השכר ולהשאיר את הכוכב השני של הקבוצה, דונובן מיצ'ל.
2 צפייה בגלריה
רודי גובר
רודי גובר
עוד חוזה ענק ב-NBA. רודי גובר
(צילום: רויטרס)
"זה אומר שהם מאמינים בי, הם מאמינים במה שבנינו לאורך השנים בארגון הזה, מבחינתי זו ברכה מדהימה", אמר גובר לאחר ההסכם. "זה נותן מוטיבציה לדעת שכולנו חולקים את אותו החזון ואת אותה מטרה. כעת המטרה היא לזכות באליפות. חוזה מקסימום? כשדיברתי עם הסוכן שלי לפני המו"מ החלטתי שאני לא רוצה לדרוש זאת. היה לי חשוב להראות לקבוצה שזה לא קשור לכסף, אלא להמשיך ולבנות את מה שבנינו ולתת לצוות יציבות ושקט נפשי".
הסנטר, שיחתום על העסקה הגדולה ביותר בתולדות הליגה אחרי יאניס וראסל ווסטברוק ב-2017, סיכם: "אני רוצה לנצח ומתחשק לי להשאיר את הכסף הזה על השולחן כדי שיהיה כישרון סביבי וסביב דונובן. אני מאמין בקבוצה ובארגון הזה ולכן עשיתי זאת".
גובר ידוע בתור השחקן הראשון בליגה שנדבק בקורונה וסרטון שלו נוגע במיקרופונים באופן מזלזל הפך לוויראלי. הוא גם זה שככל הנראה הדביק את מיצ'ל, מה שלפי הדיווחים גרם ליחסים עכורים בין השניים באותה תקופה.
2 צפייה בגלריה
 רודי גובר ודונובן מיצ'ל
 רודי גובר ודונובן מיצ'ל
רודי גובר ודונובן מיצ'ל
(צילום: AP)
הצרפתי (2.16 מ') רשם בעונה שעברה 15.1 נקודות, 13.5 ריבאונדים ו-2.0 חסימות ולא הצליח לסחוף את יוטה מעבר לסיבוב הראשון בפלייאוף, אז הוא והג'אז הודחו בשבעה משחקים על-ידי דנבר.