תם עידן ב-NBA. אחרי 13 שנים בגולדן סטייט - קליי תומפסון, אחד הסמלים הגדולים של הצלחתה - עוזב את הקבוצה. חוזהו של השחקן פג הלילה (בין שבת לראשון) והוא יחפש כעת בית חדש.
האמת, הווריורס רצו להאריך לתומפסון את החוזה, אך בסכום נמוך ממה שהרוויח עד עתה (38 מיליון דולר לעונה). לאחרונה פורסם כי דחה הארכת חוזה שכללה שכר של 48 מיליון דולר לשנתיים - והלילה דווח בכל כלי התקשורת בארה"ב כי הצדדים ייפרדו.
3 צפייה בגלריה
תומפסון
תומפסון
סופה של תקופה. תומפסון
(צילום: EZRA SHAW / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
התקופה של תומפסון בן ה-34 בגולדן סטייט כללה 4 אליפויות (2015, 2017, 2018, 2022), כשבתווך נבחר 5 פעמים למשחק האולסטאר והפך לאחד הקלעים הגדולים של ה-NBA.
עזיבתו של תומפסון תסיים גם את עידן ה"ספלאש בראת'רס" לצד עם סטף קרי. תומפסון בן ה-34 סיפק ממוצעים נפלאים בשורות הווריורס לאורך הקריירה: 19.6 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים. מה שסימל אותו היו כמובן הקליעות מחוץ לקשת ונתון השלשות המדהים שלו: 41.3% ב-793 משחקים בסך הכל בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריירס סטף קרי עם קליי תומפסון
שחקן גולדן סטייט ווריירס סטף קרי עם קליי תומפסון
צמד שייזכר לאורך כל ההיסטוריה. קרי ותומפסון
(רויטרס)
3 צפייה בגלריה
סטף קרי, קליי תומפסון ודריימונד גרין
סטף קרי, קליי תומפסון ודריימונד גרין
תומפסון (במרכז) עם האליפות הרביעית בה זכה עם גולדן סטייט
(צילום: רויטרס)
ועדיין, יש לציין כי תומפסון כבר לא כל-כך מציאה. העונה שלו ושל גולדן סטייט הסתיימה בקול ענות חלושה. הקבוצה פספסה את הפלייאוף אחרי הפסד בסקרמנטו בטורניר הפלייאין, כאשר תומפסון סיים את המשחק ללא נקודה. הוא נעל את העונה עם ממוצעים של 17.9 נקודות ו-2.3 אסיסטים לערב.
אז לאן מועדות פניו של תומפסון? על-פי שלל דיווחים נראה שמי שהכי קרובה לצרף אותו היא סגנית האלופה ה-NBA, דאלאס. העיתונאי המוערך מארק סטיין פרסם עוד אתמול כי "לקליי תומפסון ולמאבריקס יש אינטרס משותף לסגור את העסקה הזו". הלילה התווספה למרוץ גם לוס אנג'לס לייקרס של לברון ג'יימס.