בכל כמה זמן דימיטריס ינאקופולוס, הבעלים של פנאתינייקוס, בוחר לתקוף את היורוליג ואת המנכ"ל שלה, ג'ורדי ברתומיאו. בדרך כלל זה מסתיים בסולחה, אבל נראה כי הפעם מדובר במקרה אחר לגמרי.
ינאקופולוס פרסם שורה של פוסטים נגד המפעל והבוס שלו, כשברקע עומדים הדיווחים על כך שפאו תעזוב בקרוב את היורוליג לטובת ליגת האלופות של פיב"א. הבעלים היווני אף מסר כי ביום רביעי הוא יערוך מסיבת עיתונאים שצפויה להיות סוערת.
2 צפייה בגלריה
דימיטריס ינאקופולוס עצבני
דימיטריס ינאקופולוס עצבני
ינאקופולוס עצבני
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי ברתומיאו
ג'ורדי ברתומיאו
ברתומיאו. יגיב להאשמות החמורות?
(צילום: עוז מועלם)
"איך זה יכול להיות שליגה שפועלת כבר 20 שנה ויש בה את כל הקבוצות הבכירות, לא מצליחה להתחרות מבחינה כלכלית עם ליגה חדשה שרק נוצרה, ואין לה שמות גדולים", כתב ינאקופולוס באינסטגרם שלו כשהוא מתכוון ליורוליג ולליגת האלופות.
עוד כתב בעלי פאו: "אין צורה טובה יותר מאשר להידפק על בכל שבוע על ידי המאפיה, שיתייחסו אלייך בצורה לא מכובדת בכל האספקטים, שיסחטו אותך כדי שתסכים עם שלטון דיקטטורה, שלא ישלמו לך וגם לא יגידו לך מתי זה יקרה. ואנחנו מביאים את הרווח הגדולים ביותר, ועוד בפער עצום". בציטוט הזה התכוון למעשה ינאקופולוס לכך שברתומיאו והיורוליג מזלזלים בקבוצה שלו למרות שהיא אחת הקבוצות שמספקות להם את ההכנסות הגדולות ביותר, בין השאר מחוזי פרסום וזכויות שידור.
הריב המתוקשר הזה מגיע כשבמקביל מפורסמים דיווחים באירופה כי רכז פנאתינייקוס בשנים האחרונות, ניק קלאת'ס, סגר סופית בברצלונה לשלוש העונות הבאות וירוויח 5.5 מיליון אירו לכל התקופה, ומינויו של יורגוס וובוראס האלמוני (היה עוזר פאו) לתפקיד המאמן הראשי, שני צעדים שמראים לכאורה על הכיוון אליה הולכת הקבוצה.