שינוי משמעותי ביורוליג, רגע לפני פתיחת עונת 2024/15: ליגת הכדורסל הטובה באירופה הודיעה היום (שני) על כניסת "מס מותרות" כחלק מהגבלות הפייר-פליי הפיננסי בליגה, בדומה לתקרת השכר המוכרת מה-NBA. המשמעות: קבוצות שיחרגו מהסכום שייקבע - יאלצו לשלם קנס לליגה.
כל קבוצה תצטרך להוציא בין 32% ל-60% מהרווח שלה על שחקנים, כאשר תקרת השכר לא תיכנס לתוקף בעונה הנוכחית, שתהיה מעין עונת מעבר וכניסת הדרגתית של התקנות החדשות שיגיעו ליישום מלא בעונת 2027/28. בהודעה הרשמית שיצאה מטעם היורוליג ציינו כי "התקרה תהיה מבוססת על חישוב הכולל את ההכנסות המסחריות, הכנסות ממשחקים והכנסות נוספות".
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש ושחקני מכבי ת"א
(צילום: SAVVIDES PRESS)
המדרגה הראשונה, תדרוש מהקבוצות להוציא את הרף המינימלי של לכל הפחות 32% מהמשכורות. קבוצות שלא מחזיקות ברישיון A למפעל יוכלו להוציא סכום נמוך יותר.
המדרגה השנייה, תקרת השכר הרגילה תעמוד על 40%, כאשר הסכום לא יכלול הפרדות כמו שחקנים מתחת לגיל 23, שני שחקני "עוגן", המשתכרים הבכירים של הקבוצה, שחקנים פצועים ושחקנים שנמצאים מעל ל-3 שנים במועדון.
2 צפייה בגלריה
פנאתינייקוס
פנאתינייקוס
תקרת שכר חדשה ביורוליג
(צילום: REUTERS/Fabrizio Bensch)
המדרגה השלישית, תקרת השכר הגבוהה ביותר, תעמוד על 60%. כאשר כאן שני השחקנים עם השכר הגבוה ביותר נכללים בחישוב. ככל שבקבוצה יש יותר שחקנים שרצים יחד לאורך זמן, הם לא ייחשבו מתחת לתקרת השכר.
ומה לגבי הקנסות? היא תהיה כלכלית. חריגה של 0-10% תוביל לקנס של חצי אירו על כל אירו שמושקע במשכורות שחקנים, חריגה של 10-30% יוביל לקנס של אירו על כל אירו. וכך הקנסות עולים בהדרגה, עד למצב של 6.5 אירו על כל אירו שמושקע.