אחרי שרשם שיא עונתי של 23 נקודות בהפסד של וושינגטון לניו יורק, דני אבדיה והוויזארדס (29:6) יארחו הלילה (2:00, בין שני לשלישי) את מי שרבים בארה"ב רואים כמועמדת חדשה לאליפות, אוקלהומה סיטי, שנמצאת במקום השלישי במערב עם מאזן 11:23.
הת'אנדר כבר הוכיחו העונה שהם הרבה יותר מסתם עוד קבוצה צעירה ומלהיבה, וזה בעיקר בזכות כוכבם הבלתי מעורער שיי גילג'ס אלכסנדר, הגארד הקנדי בן ה-25 שנבחר לשחקן חודש דצמבר של המערב. אחרי שנבחר לחמישיית העונה אשתקד, הוא ממשיך במגמת השיפור המתמדת, ומעמיד העונה ממוצעים למשחק של 31.3 נקודות (רביעי בליגה), 6.4 אסיסטים ו-5.9 ריבאונדים.
1 צפייה בגלריה
הולמגרן נהנה משיתוף הפעולה איתו. גילג'ס-אלכסנדר
הולמגרן נהנה משיתוף הפעולה איתו. גילג'ס-אלכסנדר
"אי אפשר לעצור את הבחור". גילג'ס אלכסנדר
(צילום: Kelsey Grant / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ועולם הכדורסל שם לב. "SGA (ראשי התיבות של שיי) הוא כעת אחד מחמשת השחקנים הטובים ב-NBA", טען בשבוע שעבר הפרשן ביל סימונס, "צפיתי בו במשך כל העונה, ולא משנה מי השחקן הטוב ביותר של הקבוצה השנייה, הוא או השתווה אליו או היה טוב ממנו. וזה קרה יותר מדי פעמים. אי אפשר לעצור את הבחור". שיי גם הפך לאחד השמות המוזכרים ביותר בהקשרי הבחירה ב-MVP, כשבתחזיות האחרונות שפורסמו באתר הרשמי של ה-NBA הוא אף עוקף את יאניס אנדטוקומבו בדרך למקום השלישי.
אוקלהומה הפסידה בשני המשחקים האחרונים שלה, 124:115 לברוקלין ו-141:138 לאטלנטה, אבל גם במהלכם שיי כיכב, עם ממוצעים של 34 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. לפניהם השלימו הת'אנדר רצף חמישה של ניצחונות, כשהאחרון היה 123:127 על בוסטון, הקבוצה הטובה ב-NBA העונה. ג'ייסון טייטום הוביל את הסלטיקס עם 30 נקודות, 13 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, אבל זה לא היה מספיק לעומת 36 הנקודות (כולל 14 מ-22 מהשדה וסדרת מהלכי קלאץ'), 7 האסיסטים ו-6 הריבאונדים של שיי.
"שיי למד להשפיע על המשחק בדרכים חדשות. הוא מסוגל להשפיע בכל דרך, זה מה שהופך אותו לשחקן כל כך טוב – הוא הרבה יותר מסתם גאנר, הרבה יותר מעוד סקורר", שיבח אותו בסיום הניצחון על בוסטון מאמנו מארק דייגנולט. הלילה, כאמור, שיי פוגש את אבדיה וקבוצתו - לה יש את הרייטינג ההגנתי הגרוע ביותר בליגה העונה (121.6). וושינגטון גם מתקשה בהגנה בקו האחורי, כך שהצגה נוספת של הגארד היא תרחיש סביר למדי.