רעידת אדמה בכדורסל האירופי. ב"מארקה" הספרדי מדווחים הערב (חמישי) כי ליגת ה-NBA מתכננת להקים את "NBA אירופה" - אם תרצו מפעל נוסף, בשיתוף עם פיב"א, היריבה המרה של היורוליג.
על-פי הדיווח, קומישינר ה-NBA, אדם סילבר, כבר שלח מכתב למנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברטומאו, והודיע לו על רצונו לבנות את המפעל החדש במטרה למשוך את הקבוצות הטובות ביבשת, ביניהן, כמובן, גם מכבי ת"א. בהמשך הודיעה פיב"א כי באמצע ספטמבר נערכה פגישה משולשת בהשתתפות ברטומאו, נציגיה וכן נציג מטעם ה-NBA, אך לא התקבלו החלטות.
3 צפייה בגלריה
אנאדולו חוגגת את הזכייה ביורוליג
אנאדולו חוגגת את הזכייה ביורוליג
אנאדולו חוגגת את הזכייה ביורוליג אשתקד. מפעל אירופי חדש בדרך?
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
נכנס גם לאירופה? סילבר
(צילום: getty images)
המטרה היא להגיע להסכם שיאפשר את הקמת הליגה החדשה כבר בעונה הבאה. אם וכאשר התכנון ייצא לפועל, ה-NBA תוסיף עוד מותג לעצמה - החמישי מטעמה לצד ה-WNBA, ליגות הפיתוח ו-NBA אפריקה, שהוקמה בשנת 2020.
הדיווח מגיע לא במקרה. כבר שלשום פורסם כי מכבי ת"א וקבוצות נוספות ביורוליג לא מרוצות מההכנסות של המפעל ושוקלות לעזוב אותו ולעבור לליגה חדשה.
3 צפייה בגלריה
קלויארו
קלויארו
גם מכבי ת"א עשויה לרצות להשתתף במפעל החדש, אם וכאשר יקום
(צילום: אורן אהרוני)
נציגי 13 המועדונים החתומים על חוזים קבועים במפעל נפגשו, כאמור, בימים האחרונים בברצלונה בניסיון למצוא פתרונות לבעיית ההכנסות. הפגישה הראשונה הייתה עם הנשיא ברטומאו, ועלתה לטונים גבוהים. השנייה התקיימה בלעדיו.