לצד ההתמקדות בטריפל-דאבל של ראסל ווסטברוק, הפעם הראשונה ששחקן מוושינגטון משיג זאת בהופעת בכורה, העיתונים בבירה התלהבו גם מהמשחק הראשון של דני אבדיה ב-NBA, למרות ההפסד 113:107 לפילדלפיה בחוץ.
המאמן סקוט ברוקס נתן לאבדיה קרדיט ולא רק שפתח איתו בחמישייה, אלא גם שיתף אותו בדקות הסיום הצמודות. הישראלי החזיר לו וסיפק 7 נקודות (2 מ-2 משלוש), 4 ריבאונדים, אסיסט וחטיפה ב-28 דקות (רק ווסטברוק וביל שיחקו יותר), אך יותר חשוב, רשם מדד של פלוס 14 - הכי טוב בקבוצה.
5 צפייה בגלריה
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
התקשורת בוושינגטון החמיאה. אבדיה מנסה לחסום את מילטון
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
בן סימונס ודני אבדיה
בן סימונס ודני אבדיה
אבדיה צופה בסימונס
(צילום: AP)
צ'ייס יוז, כתב הקבוצה ברשת NBC, החמיא לתצוגה של הישראלי: "את התרומה שלו ניתן היה לראות בשטף של המשחק ולאו דווקא על דף הסטטיסטיקה", והוסיף כי הוא הרשים בבכורה שלו ושמר טוב על טוביאס האריס, הגנה שהרוויחה לו דקות. במהלך המשחק הוא גם צייץ בטוויטר ולא נשאר אדיש למסירה היפה שלו לבראדלי ביל וסיכם כשאמר כי וושינגטון וברוקס מאוד מאמינים בו.
קווינטון מאיו, כתב נוסף של NBC, התייחס ל-1:42 דקות ספציפיות של אבדיה במהלכן שמר על ג'ואל אמביד, קלע עליו שלשה בהתקפה הבאה, חטף כדור והשאיר את ווסטברוק לבד מול הסל (שהחטיא), לקח ריבאונד התקפה ומסר קדימה לשחקן וושינגטון. "שבו לאחור, תתרווחו וצפו ב-1:42 דקות האלה של אבדיה. וואו", צייץ מאיו.
5 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
קיבל אסיסט יפה מאבדיה. בראדלי ביל
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
עוד טריפל דאבל לאוסף. ראסל ווסטברוק
(צילום: רויטרס)
בנוסף, הוא נתן לאבדיה את הקרדיט על הריצה שהובילה ליתרון דו-ספרתי של הוויזארדס. "כדורסל נהדר של דני - הוא הסיבה שוושינגטון הגדילה את ההפרש ל-10. התקפה, הגנה, הכול", כתב מאיו.
בן סטנדיג מ"האתלטיק" גם התייחס לישראלי, ובעיקר לבעיית הפורוורדים של הקבוצה. הוא טען ששיתוף הפעולה של דיוויס ברטאנס (שיחק 20 דקות מול פילי) ורוי האצ'ימורה (פצוע לשלושה שבועות) לא היה אידיאלי בעונה שעברה, ולכן "מצא" פתרון פשוט לעניין: "שחקו עם דני אבדיה".
מאמן וושינגטון ברוקס גם אהב את מה שהוא ראה מאבדיה: "הוא היה פנטסטי. לא משנה מה הוא אמר, היו לו קצת פרפרים בבטן. אני חושב שהוא שיחק טוב. לקחת עוד יותר זריקות בהתקפה? זה יבוא. נלמד אותו והוא אותנו. הוא מבצע פעולות כדורסל מנצחות וזה מה שראיתי ממנו גם בקדם העונה. איכפת לו מהניצחון".
המאמן, שנכנס לשנתו האחרונה בחוזה, היה מאוכזב מההפסד: "התוצאות משנות, אנחנו לא מרוצים, אין ניצחונות מורלים. בשנה שעברה היינו במקום שונה, השנה אי אפשר להסתפק בכך. חייבים לצאת למגרש ולהתחרות".
5 צפייה בגלריה
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
מרוצה מאבדיה, פחות מהמשחק. סקוט ברוקס
(צילום: AFP)
אבדיה עצמו אמר בסיום: "לא הייתי בלחץ מהבכורה, כולם בקבוצה מדברים איתי בצורה חיובית. אני שמח שבאתי מישראל, שיש לי תמיכה ממדינה שלמה ושכולם רוצים שאצליח. כיף לשחק כשכולם מאחוריי. מקווה שנעבור את זה ביחד ושיהיו גאים בי".
אבדיה גם התייחס לכך שזרק רק פעמיים מהשדה (ופגע בשתיהן): "זה רק המשחק הראשון שלי, זרקתי כשהייתי פנוי. לא לשכוח שזו הייתה הבכורה, כולם מתרגשים. אני לא אקח זריקות בכוח, אהיה סבלני. נקווה לנצח במשחקים הבאים".