פלייאוף ה-NBA בנקודת רתיחה, אבל גם יתר הקבוצות עסוקות בקיץ הזה. וושינגטון, למשל, הודיעה על מינויו של בראיין קיף למאמן הקבוע של הקבוצה.
קיף, למי ששכח, החליף באמצע העונה את ווס אנסלד ג'וניור, אבל גם איתו הוויזארדס דשדשו בתחתית המזרח. יש לציין כי קיף אחראי על ההתקדמות של דני אבדיה, שהפך לבורג מרכזי בוושינגטון בעונה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
בריאן קיף
בריאן קיף
נשאר כמאמן קבוע. קיף
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
תחת קיף אבדיה סיפק ממוצעים של 17.7 נקודות (51.1% מהשדה) ו-8.6 ריבאונדים למשחק לעומת 12.5 נקודות (50% מהשדה) ו-6.2 ריבאונדים בקדנציה של אנסלד ג'וניור.
"אני אסיר תודה על ההזדמנות להוביל את וושינגטון", אמר קיף, "אני מביט קדימה על מנת להמשיך לעבוד עם השחקנים שלי ולעזור להם להתפתח. כקבוצה אנחנו מחויבים לעבוד ביחד כדי לעבוד קשה ולהשתפר בכל יום ויום".
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
התקדם תחת קיף. אבדיה
(צילום: AP Photo/John McDonnell)
קיף ינסה לרשום עונה טובה בהרבה עם הוויזארדס שסיימו מקום אחד מעל דטרויט במזרח. תחת קיף הקבוצה רשמה מאזן 31:8 והייתה, כאמור, אחת החלשות ב-NBA.
כאמור, אבדיה רשם בעונה האחרונה התקדמות כמעט בכל הפרמטרים, בעיקר תחת קיף. הוא פתח בחמישייה בכל המשחקים בהם שותף (74), ממוצע הדקות שלו עלה ל-30.1 (לעומת 26.6 בעונה שעברה), ממוצע הנקודות שלו כמעט הוכפל מזה שרשם בשנים האחרונות (14.8 לעומת 9.2 בעונה שעברה ו-8.4 לפני שתי עונות), כמו גם הריבאונדים (7.3) והאסיסטים (3.8). גם המדד בסיום העונה הנוכחית היה הגבוה ביותר בו זכה עם 15, לעומת 11.3 בעונה שעברה ו-6.7 בעונתו הראשונה.
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)