צרפת ממשיכה לכבוש את דראפט ה-NBA. שנה לאחר ההייפ האדיר והגעתו של ויקטור וומבניאמה לליגה הטובה בעולם, שתי הבחירות הראשונות בדראפט 2024 שנערך הלילה (בין רביעי לחמישי) הן שוב של שחקנים צרפתיים. למעשה לראשונה בהיסטוריה שני אירופאים הם שתי הבחירות הראשונות.
אטלנטה הוקס הייתה זו שבחרה ראשונה, והיא החליטה, כצפוי, ללכת על זאקרי ריזאשה. הפורוורד בן ה-19 (2.06 מטר) כיכב בעונה החולפת בבורג ונבחר לכדורסלן העונה בליגה הצרפתית ולכוכב העולה של היורוקאפ. בנוסף, הוא הצטיין במדי נבחרות הנוער של צרפת, מה שעורר את תשומת לבם של לא מעט סקאוטים. אם שמו נשמע מוכר, זה מכיוון שהוא בנו של שחקן העבר של נבחרת צרפת, סטפן ריזאשה, ששיחק גם בנבחרת וגם בקבוצות כמו אולימפיאקוס ולימוז'.
4 צפייה בגלריה
זקארי ריזאשה
זקארי ריזאשה
ריזאשה לצד אדם סילבר
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
4 צפייה בגלריה
זקארי ריזאשה
זקארי ריזאשה
ריזאשה מאושר, רגע לאחר הבחירה
(צילום: Sarah Stier / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ריזאשה נחשב לשחקן ורסטילי בעל יכולת מגוונת בהתקפה וקליעה מצוינת, וגם נחשב לשומר טוב מאוד. עם זאת, כמו לא מעט שחקנים אירופאים שמגיעים ל-NBA - הוא צריך עוד להתחזק מבחינה פיזית.
במקום השני, בחרה וושינגטון וויזארדס את אלכס סאר (19, 2.11 מטר) ששיחק בעונה שעברה בפרת' ווילדקאטס מהליגה האוסטרלית. גם סאר כיכב בנבחרות הנוער של צרפת, וב-2021 עבר לאטלנטה, שם שיחק במשך שנתיים בליגה שנקראת Overtime Elite, המיועדת לכישרונות בגילאים 16-20. ב-2023 עבר לשחק לראשונה ברמה מקצוענית כשעבר לאוסטרליה.
4 צפייה בגלריה
סאר
סאר
גם במקום השני בדראפט נבחר שחקן צרפתי. סאר
(צילום: EPA/SARAH YENESEL)
לסאר יש מוטות ידיים המביאות אותו לאורך של לא פחות מ-2.79 מטר, והוא פורוורד ארוך, נייד ואתלט. הוא ניחן גם בקליעה טובה, יודע להוביל היטב את הכדור וגם מוסר נהדר, אך לוקה ביכולת ההגנתית שלו וגם רמת הקשיחות עוד טעונה שיפור.
הבחירה השלישית הייתה של יוסטון, שהלכה על הרכז ריד שפרד, כוכב מכללת קנטאקי. סן אנטוניו, בבחירה הרביעית, צירפה לוומבניאמה את סטפאן קאסל, רכז אלופת המכללות קונטיקט ואילו דטרויט הפתיעה עם רון הולנד, פורוורד ג'י-ליג איגנייט, במקום החמישי. טידג'אן סאלון הגיע לשארלוט בבחירה השישית וסוגר שלושה שחקני צרפתים בשישייה הראשונה בדראפט (!).
4 צפייה בגלריה
חברו החדש של אבדיה. קלינגן
חברו החדש של אבדיה. קלינגן
חברו החדש של אבדיה. קלינגן
(צילום: Sarah Stier / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ויש גם חבר חדש לדני אבדיה בקבוצתו החדשה פורטלנד: הסנטר דונובן קלינגן (20, 2.18 מטר) ששיחק בשנתיים האחרונות במכללת קונטיקט - שזכתה פעמיים ברציפות באליפות ה-NCAA - נבחר על-ידי הטרייל בלייזרס במקום השביעי. בשנתו הראשונה נבחר קלינגן לנבחרת הפרשמנים של הביג איסט ובשנתו השנייה הפך בשנתו לסנטר הפותח של יוקון וקלע 13 נקודות בממוצע למשחק לצד 7.4 ריבאונדים.
לקלינגן יש מוטת ידיים באורך 2.31 מטר וניחן באינסטינקטים נהדרים. בנוסף, יש לו יכולת סיום נהדרת מתחת לסל והוא ריבאונד מצוין גם בהגנה וגם בהתקפה. לצד זאת, הוא צריך לשפר באופן מיידי את אחוזי העונשין הלא טובים שלו (58.3 בעונתו האחרונה).
10 הבחירות הראשונות בדראפט ה-NBA
1. אטלנטה - זאקרי ריזאשה 2. וושינגטון - אלכס סאר 3. יוסטון - ריד שפרד 4. סן אנטוניו - סטפאן קאסל 5. דטרויט - רון הולנד 6. שארלוט - טידג'אן סאלון 7. פורטלנד - דונובן קלינגן 8. סן אנטוניו - רוב דילינגהאם (עבר בטרייד למינסוטה) 9. ממפיס - זאק אידי 10. יוטה - קודי וויליאמס