עד לפני חודש, אלכסה אברמוביץ' היה נחשב גארד אירופי טוב, אבל לא כזה שעורר עניין ב-NBA. בתחילת יולי אפילו דובר על כך שהוא מועמד להגיע למכבי ת"א, אך בסופו של דבר הוא חתם בצסק"א. כעת, לאחר ההופעה הנהדרת שלו בטורניר האולימפי, בדגש על חצי הגמר בו סרביה כמעט הדהימה את ארה"ב, הוא לפתע זוכה להתעניינות מקבוצות בליגה הטובה בעולם.
לאברמוביץ', שנבחר לשחקן ההגנה המצטיין של הטורניר האולימפי בפריז, יש סעיף יציאה בחוזהו ל-NBA, וברגע שתגיע משם הצעה הוא יוכל לעזוב ללא פיצוי לקבוצה מבירת רוסיה. עם זאת, הסעיף הזה תקף עד יום שלישי הקרוב - כלומר לגארד הסרבי יש עוד יומיים על מנת להשלים את המעבר.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סרביה אלכסה אברמוביץ'
שחקן נבחרת סרביה אלכסה אברמוביץ'
בדרך ל-NBA? אלכסה אברמוביץ'
(EPA/YOAN VALAT)
על פי התקשורת בסרביה, גם אטלנטה הוקס וגם לוס אנג'לס קליפרס מביעות עניין באברמוביץ', אך על מנת לממש את סעיף היציאה מחוזהו בצסק"א יהיה עליהן לשלם 850 אלף אירו למועדון הרוסי. נכון לעכשיו, אף אחת מבין שתי הקבוצות לא הגישה הצעה רשמית.
מעבר לכך, גם להוקס וגם לקליפרס יש כבר 15 שחקנים בסגל עם חוזים מובטחים, ואם ירצו להחתים את אברמוביץ' יהיה עליהן לשחרר שחקן על מנת לפנות מקום לסרבי.
אברמוביץ' בן ה-29 היה מהשחקנים הבולטים בטורניר הכדורסל שנערך באולימפיאדת פריז. הוא קלע בממוצע 10.5 נקודות למשחק, והוסיף 3.2 אסיסטים, 2.5 ריבאונדים ו-1.7 חטיפות בששת משחקיו במדי נבחרת סרביה, והיה מהגורמים המשמעותיים בכך שהיא זכתה במדליית הארד.