יומיים לאחר ההדחה בחצי גמר המערב בידי דנבר, פיניקס החליטה לפטר את מאמנה מונטי וויליאמס בתום ארבע שנים בתפקיד. על פי דיוווח של אדריאן ווז'נאוסקי מ-ESPN בהנהלת הסאנס היו מרוכזבים מאופן בו הקבוצה נראתה במהלך הסדרה, וחליטו להיפרד מהמאמן שהוביל אותם ב-2021 לגמר ה-NBA.
מעבר לכך שוויליאמס הוביל את הסאנס לאליפות המערב לפני שנתיים, מדובר במאמן שנבחר ב-2022 למאמן העונה והחזיק במאזן של 194 ניצחונות לעומת 115 הפסדים. בנוסף, בשלוש העונות האחרונות הוא המאמן שהשיג הכי הרבה ניצחונות מבין כל מאמני הליגה.
1 צפייה בגלריה
מאמן פיניקס סאנס מונטי וויליאמס
מאמן פיניקס סאנס מונטי וויליאמס
הוכתר רק בשנה שעברה כמאמן העונה. מונטי וויליאמס
(MATTHEW STOCKMAN/AFP)
ההחלטה של פיניקס להיפרד ממונטי וויליאמס מגיעה לאחר התבוסה הביתית הקשה של הקבוצה במשחק מספר 6 מול הנאגטס. הסאנס צפויים לשלם לו פיצויים נדיבים, לאחר שבקיץ החולף חתם על הארכת חוזה שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-2024.
אגב, בארה"ב כבר מדווחים כי וויליאמס הוא אחד המועמדים הבולטים למשרת האימון במילווקי, לאחר שהבאקס החליטו לפטר את מייק בודנהולצר השבוע. גם טורונטו קיבלה החלטה דומה, והחליטה לפטר את ניק נרס.
מבחינה מקצועית, מדובר בצומת דרכים. במהלך העונה עשה המועדון את אחד הטריידים המדוברים של השנים האחרונות, במסגרתו נחת בפוטפרינט סנטר את קווין דוראנט. השילוב של KD יחד עם דווין בוקר וכריס פול הפך מיידית את הסאנס למועמדים לאליפות, אך לאחר ההדחה בפלייאוף ופיטוריו של וויליאמס ישנם דיווחים כי עתידו של פול בקבוצה לוט בערפל, וכך גם לגבי הסנטר דיאנדרה אייטון.