10 שניות לסיום ב-TD גארדן, אינדיאנה בפלוס שלוש מול בוסטון והכדור אצלה ביד. על-פניו אין סרט בעולם שהיא תוכל איכשהו להפסיד את המשחק הראשון בסדרת גמר המזרח, שיצא הלילה (בין שלישי לרביעי) לדרך. רק שזה פלייאוף ה-NBA, שכחתם?
הפייסרס איבדו בשלומיאליות את הכדור, ג'יילן בראון צלף שלשת קלאץ' היסטרית (5.6 שניות לבאזר) ובהארכה היה זה ג'ייסון טייטום שהוליך את הסלטיקס ל-128:133 סופר-דרמטי ו-0:1 בסדרה. פשוט סיפור מטורף.
4 צפייה בגלריה
טייטום
טייטום
טייטום בטירוף
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
בראון
בראון
הסל החשוב במשחק. בראון עם שלשת הקלאץ' האדירה שכפתה הארכה
(צילום: AP Photo/Charles Krupa)
האמת, זה היה משחק חתול ועכבר, שהיה צמוד כמעט לכל אורכו. נכון, בוסטון הוליכה ביתרון דו-ספרתי ברבע השלישי, אבל לפרק זמן קצר, באחד המשחקים המהנים שהיו לנו בפלייאוף הנוכחי. היתרון עבר מצד לצד, גם המומנטומים ואי אפשר היה להוריד את העיניים מהפרקט לשנייה.
אבל בואו ונחזור לסיום הדרמטי. משחק הגנה אדיר של הפייסרס (ובעיקר של טייריס הליברטון, שאף סיפק חסימה וירטואוזית על דרק ווייט ברבע האחרון) וסל של אנדרו נמבהרד סידרו 114:117 לאינדיאנה, 46.1 שניות לזמן החוקי. ווייט וטייטום החטיאו, נמבהרד וטי.ג'יי מקונול איבדו בזה אחר זה (האמת, לא ברור איך) ובראון, כאמור, תפר שלשה בלתי אפשרית שכפתה שוויון 117:117. הליברטון ניסה זריקה קשה מחוץ לקשת מהעבר השני עם הבאזר, אבל היא פגעה רק בטבעת.
4 צפייה בגלריה
בראון, רגע אחרי שלשת הקלאץ' שכפתה הארכה
בראון, רגע אחרי שלשת הקלאץ' שכפתה הארכה
בראון ברגע של אושר
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
הליברטון
הליברטון
רק כמעט. הליברטון
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
גם ההארכה, כמובן, הייתה מותחת. שש נקודות של הליברטון העלו את אינדיאנה ל-121:123, אבל אז החלה ההופעה של טייטום - לשמחת אוהדי בוסטון ביציעים. מהלך שלוש נקודות ושלשת סטפ-בק ענקית שלו קבעו 123:127 ירוק. פסקל סיאקם ואובי טופין מזערו נזקים, אבל טייטום סגר עניין עם שתיים מהקו, 8.1 שניות לסיום. בוסטון גירדה ניצחון ראשון בסדרה.
טייטום היה מעל כולם עם 36 נקודות, 12 ריבאונדים ו-4 אסיסטים (וגם מדד 20+, הגבוה מבין כל השחקנים). ג'רו הולידיי הוסיף 28 לסלטיקס וג'יילן בראון תפר 26, כולל, כאמור, הסל הדרמטי במשחק. קריסטפס פורזינגיס הפצוע כלל לא שיחק, ועל-פי דיווח ב-ESPN הוא אמור לשוב רק למשחק מספר 4 בסדרה.
שבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות אצל הפייסרס, כשטייריס הליברטון מספק 25 נקודות ו-10 אסיסטים, פסקל סיאקם 24 ומיילס טרנר 23. המפגש הבא בין הקבוצות בעוד יומיים, שוב בגארדן.
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)