זה היה אמור להיות נאום הפרישה של גרג פופוביץ' - כך לפחות חשבו הכתבים האמריקאים. המאמן בן ה-72 בדיוק נעל עוד עונה על הקווים של סן אנטוניו (שהסתיימה במקום האחרון במערב ועם המאזן הגרוע בליגה - 60:22) - וכשאנשי התקשורת שאלו במסיבת העיתונאים את השאלה המתבקשת: "האם אתה מתכוון לתלות את המשרוקית?" - פופוביץ' כמו פופוביץ' החליף נושא - לאחד הרבה יותר חשוב וקרוב לליבו. המלחמה בחוקי הנשק המקלים בארה"ב.
זה היה נאום בן תשע דקות של 'פופ', בו הוא תקף את המחוקקים בטקסס, בזה אחר זה. כל זאת בעקבות הירי ההמוני האחרון שהתרחש בחודש שעבר בטנסי. אז, כזכור, אודרי היל רצח שלושה ילדים בני 9 ועוד שלושה אנשי צוות בבית הספר יסודי-דתי בנאשוויל.
2 צפייה בגלריה
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'
ממשיך להיאבק בפוליטיקאים. פופוביץ'
(צילום: AP)
הנאום של פופוביץ' במסיבת העיתונאים
"רק תהיתי לגבי זה", פתח פופוביץ' את דבריו. "כי יש לנו מושל (גרג אבוט) וסגן מושל (דן פטריק) ותובע כללי (קן פקסטון) שהקלו בהשגת עוד רובים. זו הייתה תגובה לרצח הילדים שלנו. פשוט חשבתי שזו החלטה קצת מוזרה. אבל יכול להיות שזה רק אני".
"ואז יש את המושל ביל לי", המשיך פופוביץ' לתקוף את הפוליטיקאים. "אני מצטער להמשיך ולהמשיך, אבל ביל לי, אמר בזמנו ש'אני עוקב מקרוב אחר המצב הטרגי. אנא הצטרפו אלינו בתפילה'. אחרי מה אתה עוקב? הם מתים! ילדים מתים! כשאני אוסף את הנכדים שלי בני ה-6 וה-11 מבית הספר, כשאני כאן בבית, כל הזמן עובר לי בראש אם הם יהיו בסדר".
2 צפייה בגלריה
ארה"ב ירי ב בית ספר בעיר נשוויל ב טנסי
ארה"ב ירי ב בית ספר בעיר נשוויל ב טנסי
אמא מבכה את הירי ההמוני בבי"ס בנאשוויל בחודש שעבר
(צילום: רויטרס)
"אתם יודעים, תאוות הבצע של לובי הנשק והיצרנים ברורה", הוסיף פופוביץ'. "כולנו יודעים את זה. הכסף מדבר, אבל האנוכיות של המחוקקים, שכל כך מפחדים מפריימריז ואיבוד מקום עבודתם, מרגיזה. הייתי רוצה להכניס כל אחד מהם לחדר, אחד-אחד, ולהגיד להם: 'מה יותר חשוב לך? אם היית יכול להצביע בעד כמה חוקי בטיחות בנשק טובים שרוב הציבור מסכים להם, היית עושה את זה אם זה היה מציל ילד אחד? או שהעבודה והכסף שלך חשובים לך יותר?'.
פופוביץ' נחשב בעיניי רבים למאמן הטוב בהיסטוריה, הוא זכה בחמש אליפויות עם סאן אנטוניו ספרס ונבחר שלוש פעמים למאמן השנה. הוא המאמן בעל מספר הניצחונות הגדול ביותר בליגה (1,363) ומדריך ברציפות את הספרס מאז 1996.