תקרית אלימה חריגה ב-NBA. בארה"ב מדווחים כי לפני המשחק הלילה (בין רביעי לחמישי) בין דטרויט פיסטונס לפיניקס סאנס (100:116 לסאנס), תקף סנטר הפיסטונס אייזאה טיילור את שחקן היריבה דרו יובנקס וחבט בו בפניו. על פי הדיווח, התוקף נעצר ונלקח מהאולם לתחנת המשטרה לאחר המשחק.
עדיין לא ברור מה היה הגורם לעימות, אך בפיניקס זועמים על התקרית, וטוענים כי יובנקס לא עשה דבר לסטיוארט: "תקיפתו של דרו יובנקס הגיעה מבלי שום פרובוקציה מצדו, והמעשה האלים הזה אינו מתקבל על הדעת. אנחנו תומכים ללא סייג בדרו ונמשיך לעבוד אל מול רשויות החוק וה-NBA".
2 צפייה בגלריה
שחקן דטרויט פיסטונס אייזאה סטיוארט
שחקן דטרויט פיסטונס אייזאה סטיוארט
נלקח לתחנת המשטרה. אייזאה סטיוארט
(AP Photo/Carlos Osorio)
2 צפייה בגלריה
שחקן פיניקס סאנס דרו יובנקס
שחקן פיניקס סאנס דרו יובנקס
"הוא חבט בי מאחור, המאבטחים התערבו וכאן זה נגמר". דרו יובנקס
(Christian Petersen/AFP)
לטענתו של יובנקס, סטיוארט עצר אותו כשהיה בדרכו לחדר ההלבשה, ומספר רגעים לאחר מכן חבט בו אחרי שהשניים החליפו מספר מילים. "פשוט הלכתי, ותוך כדי נזרקו כמה מילים לאוויר", אמר שחקן הסאנס לפני תחילת המשחק. "הוא חבט בי מאחור, המאבטחים התערבו וכאן זה נגמר".
מנגד, הפיסטונס הוציאו הודעה רשמית, בה כתבו כי הם מודעים לתקרית, וממשיכים לאסוף מידע אודותיה. מאמן הקבוצה, מונטי וויליאמס - שבארבע העונות הקודמות עמד על הקווים בפיניקס - טען כי לא יתכן שסטיוארט הכה את יובנקס "סתם כך": "אני חושב שזה חסר אחריות מצד שניהם, אבל לא באמת יודע מה קרה מכיוון שכל צד מספר סיפור שונה. זה פשוט לא היה צריך לקרות. נצטרך להבין לעומק מה קרה. הליגה תחקור".
בהנהלת ה-NBA צפויים לבדוק את מצלמות האבטחה באולמה של דטרויט, בו התקיים המשחק, כדי להבין מה קרה והודיעו כי תנקוט בהתאם בצעדים משמעתיים.