האם בקי האמון תנפץ את תקרת הזכוכית ותהפוך למאמנת הראשית הראשונה בקבוצת NBA? אחרי שכבר "התייאשה" מהרעיון והוליכה בעונה שעברה את לאס וגאס אייסס לאליפות ה-WNBA, נראה שיש סיכוי שהאמון כן תעשה היסטוריה.
על-פי דיווחים שונים בארה"ב, האמון היא אחת המועמדות המובילות לרשת את ניק נרס בטורונטו רפטורס. הקבוצה הקנדית מתכוונת לראיין, מלבד האמון, עוד שבעה עוזרי מאמן ב-NBA: קני אטקינסון מגולדן סטייט, צ'ארלס לי ממילווקי, קווין יאנג מפיניקס, מיץ' ג'ונסון מסן אנטוניו, ג'ורדי פרננדס מסקרמנטו, דארקו ראיקוביץ' מממפיס וכריס קווין ממיאמי.
2 צפייה בגלריה
בקי האמון
בקי האמון
תשוב ל-NBA, והפעם לקדמת הבמה? האמון
(צילום: רויטרס)
כיום האמון בת ה-46 היא שם דבר, גם מחוץ לכדורסל הנשים: עוזרת המאמן הראשונה אי פעם ב-NBA, מי שכולם היו בטוחים שתהיה היורשת הטבעית של גרג פופוביץ' בסן-אנטוניו ספרס כאשר יפנה בקרוב את הבמה, אבל גם זו שהעדיפה בקיץ שעבר לחזור למקורות מהדלת הראשית - תמורת צ'ק של מיליון וחצי דולר - הסכום הגבוה ביותר ששולם למאמן או מאמנת בליגת הנשים הטובה בעולם. קאמבק שהשתלם לא רק לה, אלא גם ללאס וגאס.
יש לציין כי האמון הוזכרה בשנתיים האחרונות כמועמדת לאימון אינדיאנה, פורטלנד ואורלנדו, ולפני כן גם קושרה למילווקי, שנה לפני שזו זכתה באליפות. רק ששוב, שום דבר מזה לא קרה.
2 צפייה בגלריה
בקי האמון
בקי האמון
לצד פופוביץ' בקדנציה בסן אנטוניו. האמון
(צילום: AP)
בשנה שעברה צוטטה האמון כשאמרה: "יש 30 משרות על הקווים ב-NBA, וקשה נורא להשיג אותן. כשאני אומרת שיש 30 משרות, צריך גם להבין שלא כל ה-30 פנויות, אז אני בעצם מדברת על שלוש או ארבע. אנחנו עדיין בעולם שבו צריך גברים אמיצים שייתנו לנשים הזדמנויות. אני רוצה שיהיה ברור ששכרו אותי כי אני מתאימה ועומדת בדרישות, לא כי אני אישה".