לערב אחד הפך קיגן מארי לשחקן הכי מדובר בארה"ב, הודות ליום קליעה יוצא דופן, בו כמעט ושבר שיא היסטורי. ואפילו הוא לא האמין שזה יקרה לו, כבר בעונתו השנייה ב-NBA.
מארי בן ה-23, שנבחר בדראפט 2022 במקום הרביעי על-ידי סקרמנטו, היה בלתי ניתן לעצירה הלילה (בין שבת לראשון) בניצחון קבוצתו 104:125 על יוטה. עד כמה? הוא קלע 47 נקודות, כולל, תקשיבו טוב, 12 שלשות מ-15 ניסיונות. שתי שלשות פחות משיא כל הזמנים בליגה ששייך לקליי תומפסון.
2 צפייה בגלריה
קיגן מארי
קיגן מארי
"הזכיר לי את השנה האחרונה שלי בקולג'". מארי בפעולה
(צילום: AP Photo/José Luis Villegas)
"הוא עשה מה?": התגובה של סטף קרי להצגה של קארי
הוא קלע 26 נקודות רק ברבע השלישי (ושבר את שיא המועדון של מיץ' ריצ'מונד - 25 - שנרשם אי שם ב-1995) ועמד כבר על 11 מ-11 בלתי נתפס מחוץ לקשת (שיא ליגה חדש). את השלשה ה-12 שלו קלע על הבאזר לסיום הרבע השלישי ובזה האחרון התחמושת כבר אזלה, לצערם של אוהדי הקינגס (וחובבי השיאים הסטטיסטיים). תומפסון היה יכול להישאר רגוע.
"זה קצת הזכיר לי את השנה האחרונה שלי בקולג'", אמר מארי בסיום. "הייתי לוהט, הכל פשוט נכנס". מאמן יוטה, וויל הארדי, החמיא גם כן לצלף החדש: "כל פעם שעשינו טעות, קיגן העניש בצד השני. היה לו משחק לא הגיוני, אני יכול רק להוריד בפניו את הכובע".
2 צפייה בגלריה
קיגן מארי
קיגן מארי
ברשימה אקסלוסיבית. מארי
(צילום: Kyle Terada-USA TODAY Sports)
מארי נכנס לרשימה אקסקלוסיבית של שחקנים שקלעו 12 שלשות ומעלה במשחק NBA בודד. תומפסון עשה זאת שלוש פעמים, סטף קרי פעמיים ודמיאן לילארד, זאק לאבין, קובי בראיינט ודוניאל מרשל פעם אחת. קרי, אגב, הפך הלילה לשחקן הראשון ב-NBA שקולע ל-3,500 שלשות, אבל בסיום שמע במסיבת העיתונאים את ההופעה של מארי ופשוט היה בהלם: "רגע, הוא עשה מה? המשחק הזה עדיין נמשך? תעצרו אותו. זה משוגע".
מאמנו של מארי, מייק בראון, סיכם: "הוא שיחק בצורה הנכונה. שום זריקה לא הייתה מאולצת. פשט קלע בכל פעם שהוא היה פנוי".