לפני כשנתיים נערך טרייד בין סקרמנטו קינגס לאינדיאנה פייסרס שעיצב במידה רבה את שתי הקבוצות, כשדומנטאס סאבוניס עבר לסקרמנטו תמורת טייריס הליברטון. הלילה (בין שישי לשבת), במפגש בין השתיים באולמה של אינדיאנה, היה זה הסנטר הליטאי שגנב את ההצגה, והוביל את קבוצתו לניצחון 122:133 עם 26 נקודות ו-12 ריבאונדים.
זה היה הדאבל-דאבל ה-30 ברציפות של סאבוניס (השחקן ה-14 בלבד בתולדות הליגה שעושה זאת), ובכך הוא שבר את שיא המועדון בו החזיק אוסקר רוברטסון מאז יונואר 1962 עם 29 משחקים רצופים עם דאבל-דאבל. סאבוניס הוסיף 7 אסיסטים, ולדיארון פוקס היו 25 נקודות ושיא קריירה של 6 חטיפות - יום לאחר שה-NBA הכריזה על השחקים המחליפים באולסטאר של העונה ואף אחד מכוכבי הקינגס לא נבחר.
1 צפייה בגלריה
פוקס וסאבוניס
פוקס וסאבוניס
"תצוגות נפלאות". פוקס וסאבוניס
(צילום: AP Photo/Jed Jacobsohn)
"אלו היו שתי תצוגות נפלאות משניהם", אמר מאמן סקרמנטו מייק בראון בסיום וכינה את ההופעה של הליטאי "היסטורית". סאבוניס (20 נקודות, 13 ריבאונדים ו-8 אסיסטים בממוצע העונה) ופוקס (26.9 נקודות, 5.4 אסיסטים ו-4 ריבאונדים בממוצע העונה) מובילים את הקינגס למקום החמישי במערב החזק עם מאזן 19:28. אבל זה לא הספיק עבור מאמני המערב כדי לבחור באחד משחקני הקינגס, בעוד לוס אנג'לס לייקרס, שנמצאת במאזן שלילי של 25:24, שולחת שני ניציגים: לברון ג'יימס לחמישייה ואנתוני דייויס כמחליף.
"כולם יודעים שהם יותר מראויים לקבל זימון למשחק", הוסיף בראון. "לשניהם יש מספרים היסטוריים. כל מי שהיו לו את המספרים הספציפיים האלה בעבר היה במשחק האולסטאר. ברור שלדעתי זה היה שגוי לא לבחור בהם". חברם לקבוצה מליק מונק, שחגג הלילה עם 23 נקודות מהספסל, הוסיף: לא הופתעתי שהם לא נבחרו, כי הרבה אנשים 'ישנים' על סקרמנטו. אנחנו פשוט צריכים להמשיך להעיר אותם. אם נמשיך להעיר אותם זה לא יהיה ככה לאורך זמן".
השוואה בין סאבוניס לדייויס
בראון נשאל אם השמטתו של סאבוניס - שרשם הלילה את הדאבל-דאבל ה-42 שלו העונה - מצערת עוד יותר בהתחשב בכך שמשחק האולסטאר ישוחק באינדיאנפוליס, שם בילה סאבוניס כמעט חמש עונות עם הפייסרס. "לא חשבתי על זה ככה", הודה המאמן. "אני פשוט חושב שזה נוראי, איפה שזה לא יהיה. זה יכול להיות באנטארקטיקה וזו תהיה החלטה שגויה".
ההחלטה לא לכלול אף אחד מהם באולסטאר לא רק הכעיסה את בראון ומונק, אלא גם גרמה לפרשנים רבים לתפוס את הראש. "סאבוניס רושם מספרים שלא ראינו מאז ווילט צ'מברליין. הוא במקום ה-7 בתחרות ה-MVP אבל לא מספיק טוב כדי להיות אולסטאר", צייץ הכתב אלן סטילס. סטיבן איי סמית' הצהיר בתוכנית שלו: "פוקס צריך להיות אולסטאר גם אם זה על חשבון קרל אנתוני-טאונס. ראינו מה פוקס עשה בסיבוב הראשון של הפלייאוף בעונה שעברה. מדובר בכוכב בהתהוות".
24 שחקנים יתחרו במשחק האולסטאר של ה-NBA בלילה שבין ה-18 ל-19 בפברואר באינדיאנפוליס. אוהדי ה-NBA, התקשורת והשחקנים בחרו את הפותחים ב-25 בינואר, והמחליפים של שתי הקבוצות, כפי שנבחרו על ידי מאמניהן, נחשפו בלילה שבין חמישי לשישי. שחקנים בולטים נוספים שנותרו בחוץ הם קריסטפס פורזינגיס, טריי יאנג, ויקטור וומבניאמה, רודי גובר, ברנדון אינגרם, לאורי מארקאנן, ג'מאל מארי ואלפרן שנגון.