משטרת גלנדייל, קולורדו, הודיעה אתמול (שני) כי היא פתחה בחקירה בנוגע לפרשת ג'ה מוראנט. כזכור, הסופרסטאר של ממפיס הושעה לפחות לשני משחקים על ידי קבוצתו לאחר שתיעד את עצמו במועדון חשפנות אוחז באקדח ומנופף בו בווידאו שהוא העלה לאינסטגרם. זאת בנוסף לכך שהוא חשוד בתקיפתו של נער בן 17. ה-NBA הודיעה כי היא פתחה בחקירה, כך שההרחקה עשויה להיות ארוכה יותר.
בראשון אישר מאמן ממפיס טיילור ג'נקינס כי טרם ברור מתי הגארד הקופצני שלו יחזור לפרקט: "זה הולך להיות תהליך החלמה ארוך עבורו, ואין כרגע לוח זמנים ברור. אנחנו תומכים בו ומדברים על הדברים ברצינות רבה, הוא יודע שהוא צריך להשתפר ולקחת אחריות על המעשים שלו".
1 צפייה בגלריה
מוראנט
מוראנט
בקריסה. מוראנט
(צילום: AP)
בארה"ב ממשיכים כמובן לעסוק בפרשת מוראנט בהרחבה, ושאמס צ'רנייה, כתב NBA בכיר, סיפק היום עדכונים חדשים: "שחקני ממפיס ראו את זה מגיע. הם קיימו שיחת שחקנים בלבד בה סטיבן אדאמס אמר להם להפסיק לבלות במהלך המסעות של משחקי החוץ (הגריזליס עומדים על מאזן של 20:12 בחוץ העונה). כל הנוכחים בחדר ידעו שהוא מתכוון למוראנט, אך הוא יצא בכל זאת".
אחרי שהושעה, פרסם מוראנט התנצלות: "אני לוקח אחריות מלאה על המעשים שלי אתמול בלילה. אני מתנצל בפני המשפחה שלי, חבריי לקבוצה, המאמנים, האוהדים, הבעלים, תושבי ממפיס וכל המועדון על כך שאכזבתי אתכם".
מוראנט בן ה-23 נמצא בעונתו הרביעית בליגה ומעמיד ממוצעים נפלאים של 27.1 נקודות, 8.2 אסיטסטים ו-6 ריבאונדים במשחק. בלי הכוכב שלה, ממפיס - שנמצאת במקום השני במערב עם מאזן 25:38 - הפסידה 129:135 ללוס אנג'לס קליפרס בלילה שבין ראשון לשני. סקרמנטו קינגס, שניצחה הלילה 108:123 את ניו אורלינס פליקנס, רחוקה ממפסיס רק חצי משחק כשהיא עם מאזן 26:38. ממפיס תתארח מחר (5:00) אצל לוס אנג'לס לייקרס, ותנסה להראות שהיא מסוגלת לנצח גם בצל הפרשה.