בסוף השבוע הגיע דירוג שחקני ה-NBA של ESPN לרגע השיא שלו עם בחירתו של יאניס אנדטוקומבו לשחקן הטוב בליגה. לפחות על-פי צוות המומחים והבודקים של רשת התקשורת האמריקאית.
האמת, ויש כאלה שכבר חולקים על הבחירה הזו. לאחד מהם, קוראים יאניס אנדטוקומבו. "האם אני מאמין שאני אחד השחקנים הטובים בליגה בדרך שבה אני עוזר לקבוצה שלי להיות טובה ולנצח משחקים? כן. האם אני מאמין שאני הכי טוב בעולם? לא", הפתיע יאניס באימון הפתוח שקיימה מילווקי לכלי התקשורת. "אני חושב שהשחקן הכי טוב בעולם הוא האדם שעומד אחרון. האדם שלוקח את הקבוצה שלו עד לקו הסיום ועוזר לה לנצח משחקים ולזכות באליפות".
3 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו מול סטפן קרי
יאניס אנדטוקומבו מול סטפן קרי
מפרגנים אחד לשני. יאניס וקרי
(צילום: רויטרס)
"לפני שנתיים, כשעשינו את זה, חשבתי שאני כזה", המשיך יאניס. "אמרתי לעצמי: 'אה כן, אולי אני השחקן הכי טוב בעולם'. אבל עכשיו, ממש לא. לדעתי, איך שאני רואה את זה, מי שזכה בתואר הוא הטוב ביותר. לכן אני מאמין שהשחקן הטוב בעולם הוא סטף קרי, לפחות עד הפעם הבאה".
הכוכב היווני של הבאקס הוסיף: "האמת, קצת קינאתי כשראיתי בקיץ את מצעד האליפות של גולדן סטייט. פשוט כי הכרתי את התחושה הזו. אני מנסה לא להתמקד בפרס ה-MVP. זכיתי בו וזה נתן לי הרבה שמחה, אבל השמחה כשהבאתי לעיר הזו אליפות הייתה פי 20 גדולה יותר. אז אני פשוט מנסה להתמקד בזה".
3 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
לא מרגיש שהוא מספר 1? יאניס
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
עדיין האלוף. קרי
(צילום: AP)
רצה הגורל ובאותו היום ממש נערך גם המדיה דיי של הווריורס, ושם קרי נשאל על מה שאמר יאניס. "תודה שאתם מספרים לי את זה. כל מה שיש לי להגיד זה 'תודה, יאניס'", הודה קרי. "הייתי אומר דברים זהים אם הוא היה זוכה באליפות. זה חלק מהטבע של הליגה. כולנו רוצים לזכות באליפות, וכשאתה מסתכל על הקבוצה ששיחקה הכי טוב, זה טבעי להגיד את זה. חשבתי אותו הדבר לגביו בשנה שעברה".
"אני מעריך את המחמאה", סיכם קרי. "רק שזה לא הולך לרכך אותי או להיות שאנן בכלל לקראת העונה שבפתח. אני כן מעריך את הכבוד של בני גילך לומר דברים כאלה. גם אני הייתי מחמיא לשחקנים מסביבי הרבה שנים".