דני אבדיה יחל את עונתו החמישית ב-NBA בקבוצה אחרת. זאת בעקבות הטרייד ששלח הלילה (בין רביעי לחמישי) את הפורוורד הישראלי מוושינגטון לפורטלנד. וושינגטון, שממשיכה בבנייה מחדש, קיבלה תמורתו את הרכז הוותיק מלקולם ברוגדון ואת הבחירה מספר 14 בדראפט שהתקיים הלילה.
המהלך המפתיע עורר תגובות בבירת ארה"ב, בעיקר כאלו שמביעות תמיהה ושואלות שאלה אחת: איך הוויזארדס החליטו לוותר על אבדיה אחרי עונה כזו נהדרת?
1 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
עובר לפורטלנד. אבדיה
(צילום: AP Photo/Nick Wass)
העיתונאי גרג פינברג היה נחרץ בתגובתו: "דני אבדיה רק בן 23, עם אחד החוזים הטובים ב-NBA ואחרי עונת פריצה. אין לי שום מושג למה וושינגטון עושה את זה. חייב להיות פה משהו מעבר לברוגדון ובחירה 14. זה לא אמיתי".
גם שדר הרדיו המוערך, גראנט פאולסן, הופתע: "שמישהו יעזור לי כאן. דני אבדיה בן 23 ומתפתח. נהדר הגנתית. חתום על חוזה מצוין. ואתם מעבירים אותו בתמורה לבחירה ה-14 בדראפט שכולם התלוננו עליו במשך חודשים? מה אני מפספס?".
ב-"DC SPORT BUZZ", אתר המסקר את הוויזארדס תקפו בעיקר את הג'נרל מנג'ר וויל דוקינס: "זו החלטה פשוט נוראה של הנהלת וושינגטון. הוא רק בן 23 ויש שיגידו שיש לו את החוזה הכי טוב בליגה בהתאם לרמה שלו והכסף. זו בדיחה?".
אחד מכתבי ה-NBA המוכרים בארה"ב, קווין אוקונור מ"דה רינגר", כתב: "אני בעד דני אבדיה. כתבתי שהוא אחת המטרות של קונטנדריות הקיץ. אבל הוא גם יכול לעבוד מצוין עבור קבוצות צעירות כמו פורטלנד".
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)