"בגלל מי שאני, ובגלל המקום שבאתי ממנו, שאני 'הבן של', וגם בגלל איך שאני נראה - 1.80 מטר וקצת, לא הכי חזק, לא הכי מהיר - אז אני תמיד צריך להוכיח את עצמי בכל פעם מחדש. להראות מי אני ומה אני מביא בכל פעם שאני עולה על המגרש". את המשפט הזה אמר תמיר בלאט בריאיון ל"ידיעות אחרונות" באוקטובר 2019. מילד צעיר, כזה שפקפקו ביכולת שלו להגיע לשחק ברמות הגבוהות באירופה, הוא הפך בעזרת עבודה קשה לשחקן לגיטימי ביורוליג והשתיק את המצקצקים. הערב (21:00) הוא יארח עם אלבה ברלין את מכבי ת"א יחד עם חברו לקבוצה, אקס הצהובים יובל זוסמן.
גם בעונה שעברה, כשרק הגיע לאלבה, בלאט קיבל מספר דקות גדול יחסית לאפס הניסיון שהיה לו ביורוליג, אבל בתחילת העונה הנוכחית הכול פשוט הסתדר. בסוף ספטמבר הודיעה הקבוצה שהפורוורד מרקוס אריקסון נפצע וייעדר למשך ארבעה חודשים. הוא אמנם לא משחק באותו תפקיד של בלאט, אבל באלבה החליטו לשחק עם מה שיש ולא לצרף לסגל שחקנים חדשים. בנוסף, היו גם הפציעות של מאודו לו (נעדר משבעה משחקים) וג'יילן סמית' (נעדר משלושה), מה שאפשר לרכז הישראלי לעשות את קפיצת המדרגה האירופית שלו כשקיבל 26.4 דקות למשחק, בהן רשם 12.8 נקודות ו-5.8 אסיסטים בממוצע למשחק.
3 צפייה בגלריה
שחקן אלבה ברלין תמיר בלאט
שחקן אלבה ברלין תמיר בלאט
"אהוב מאוד בברלין". בלאט
(צילום: EPA)
בלאט החליט להתמקד ביתרונות היחסיים שלו – הקליעה מבחוץ, ראיית המשחק הטובה וחלוקת אסיסטים, והדברים התחילו לזרום לו על הפרקט. הוא תמיד אהב לזרוק מחוץ לקשת, אבל בעונה הנוכחית הוא שם את כל הפוקוס על הנקודה הזאת. מאזן הזריקות שלו לשתי נקודות עומד על 4 מ-20, לעומת 37 מ-98 לשלוש. בנוסף, השבוע הוא רשם ציון דרך מרשים כשחצה את רף 250 האסיסטים בתקופתו באלבה.
"הוא משחק עם הרבה ביטחון, וזו גם הסיבה שהוא משחק כל כך טוב. שיטת המשחק של אלבה מאוד חופשייה, שחקנים מקבלים החלטות בעצמם, וזה מתאים בצורה יוצאת מן הכלל לבלאט", אומר עיתונאי הכדורסל הגרמני רוברט הויזל. "אני יודע שיש לא מעט אנשים שחשבו שהוא לא מתאים מבחינה פיזית ליורוליג, היו אפילו כאלה שחשבו שהוא לא מספיק טוב לליגה הגרמנית, אבל בלאט הוכיח שהוא יכול לעשות הרבה יותר ממה שציפו ממנו, והפך להיות חלק משמעותי במערך של המאמן ישראל גונסאלס גם ביורוליג וגם בליגה הגרמנית. הוא גם שחקן פופולרי מאוד כאן בגרמניה, אנשים מאוד אוהבים אותו, בעיקר בברלין".
פתיחת העונה של בלאט ואלבה הייתה חלומית עם שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג מול פרטיזן בלגרד, מילאנו ופנאתינייקוס. אבל ברגע שזה היה אמור עוד להשתפר, כשסמית' ולו חזרו לאט לאט מהפציעות, העניינים התחילו להשתבש. מאז אלבה הפסידה בכל 11 משחקי היורוליג האחרונים שלה, והשבוע ירדה עד למקום האחרון בטבלה. ומה עם בלאט? הוא אמנם לא נפגע יותר מדי מבחינת דקות המשחק, כי הוא כבר הרוויח את מקומו ברוטציה ובחמישייה, אבל גם הסטטיסטיקה שלו נמצאת בירידה עם ממוצע של 6.8 נקודות, 4.9 אסיסטים ו-27.3 אחוז מהשלוש לעומת 51.2 אחוז בשבעת המשחקים הראשונים של העונה. "זה נכון שהם נמצאים במקום פחות אידיאלי כרגע ביורוליג", מציין הויזל, "אבל לאחרונה רואים מגמת שיפור, ובמשחק האחרון מול מונאקו הם היו קרובים מאוד לנצח. צריך לזכור שאין להם תקציב גבוה מדי כדי להתחרות בשאר קבוצות היורוליג, אבל הם עדיין משחקים כדורסל טוב. בתור שחקן מוביל, תמיר צריך להיצמד לשיטת המשחק שלו, ולהמשיך לשחק עם הביטחון למרות כל ההפסדים".
3 צפייה בגלריה
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
והוא ובלאט מחכים למכבי ת"א. זוסמן
(צילום: EPA)
זה לא משנה כל כך איך העונה הזאת של אלבה ברלין תסתיים, בלאט כבר הספיק להוכיח בעונה וחצי האחרונות ובעיקר ב-14 משחקי היורוליג העונה, שברגע שנותנים לו את הקרדיט לנהל את המשחק – הוא גם מחזיר על הפרקט ומשדר למאמנו הרבה ביטחון ושקט. עם כל הפרגונים שהוא מקבל בחודשים האחרונים באירופה המניה שלו רק עלתה, כשהראשונה שכבר לוטשת אליו עיניים לעונה הבאה היא לא אחרת ממכבי ת"א. "הוא שחקן נהדר", אומר גורם במועדון הצהוב, "מה יותר טוב מזה? גם שחקן ישראלי וגם כזה שיכול לקבל נתח דקות משמעותי ביורוליג". בלי קשר להתעניינות מצד הצהובים, לא בטוח שבלאט יישאר בעונה הבאה באלבה, שבה הוא צפוי לסיים את החוזה בקיץ הקרוב. ולא בגלל שהקבוצה הגרמנית לא תרצה לחדש את החוזה, אלא בעיקר בזכות הבאזז שיש סביבו באירופה.
פורסם לראשונה: 11:19, 22.12.22