הדרבי של בלגרד נחשב לאחד החמים ביותר בכדורסל האירופי וכולל לא אחת תקריות אלימות. ביום רביעי האחרון, במשחק מספר 2 בסדרת גמר הליגה האדריאטית, התעמתו אקס מכבי ת"א, ג'יימס נאנלי מפרטיזן בלגרד וסטפן לזרביץ' מהכוכב האדום, והעימות הזה גלש גם לחדר ההלבשה. האדומים פירסמו כי בעקבות הפגיעה שנגרמה לו, לזרביץ' לא יוכל לשחק במשחק מספר 3.
היום (ראשון) פירסמו בסרביה תיעוד לתקרית בסיום המשחק, במהלכה רואים את סיומה. החבטות שמיוחסות לנאנלי שגרמו לפציעה של לזרביץ' לא נראים בה, אך בתמונות שפורסמו לאחר מכן הוא נראה עם פנס וחתך סביב עינו השמאלית וכאמור, הוא לא ייטול חלק במשחק מספר 3.
1 צפייה בגלריה
שחקן פרטיזן בלגרד ג'יימס נאנלי
שחקן פרטיזן בלגרד ג'יימס נאנלי
גרם לסערה בסרביה. ג'יימס נאנלי
(EPA/ANDREJ CUKIC)
התיעוד שפורסם בסרביה
ההתכתשות בין השניים החלה במהלך המשחק, כאשר השניים נאבקו על ריבאונד לאחר זריקת עונשין, ואז נאנלי שלח את אגרופו לגרונו של לזרביץ'. זה רק החל את העימות בין השניים, שנמשך גם בחדרי ההלבשה. השניים הגיעו לתחנת המשטרה - בנפרד כמובן - וכל אחד מהם מסר את גרסתו.
הכוכב האדום פירסמה הודעה רשמית בה נכתב: "סטפן לזרביץ' לא יוכל לשחק במשחק מספר 3 בסדרת הגמר של הליגה האדריאטית אחרי שג'יימס נאנלי חבט בו באגרופו וגרם לו לפציעה".
התקשורת בסרביה סוערת מאז המקרה, והערב (20:30) שתי הקבוצות צפויות להיפגש למשחק מספר 3 בסדרה, כאשר התוצאה היא 0:2 לכוכב האדום (שני המשחקים הראשונים נערכו באולמה הביתי של הכוכב האדום).
ג'יימס נאנלי שיחק במכבי ת"א בעונת 2021/22 ובקיץ שלאחר מכן עבר לשחק בפרטיזן בלגרד. בעונה שעברה הוא שיתף פעולה עם ים מדר, כאשר גם בעונה זו נרשמה תקרית באחד ממשחקי סדרת גמר הליגה האדריאטית בין שתי הקבוצות של בלגרד. אז, אוהדי הכוכב האדום השליכו חפצים במהלך החימום, מה שגרם לשחקני פרטיזן לרדת לחדר ההלבשה ולעכב את פתיחת המשחק.
אלון: חבורה של גברים, כולם התעלו על עצמם
(אלון: חבורה של גברים, כולם התעלו על עצמם)