עבירה אחת, ממש בתחילת המשחק בין ברוקלין לפילדלפיה, מסעירה החל מהלילה (בין חמישי לשישי) את כל ארה"ב. הכל החל 2:26 דקות בתוך המשחק השלישי בסדרה, ניק קלקסטון מהנטס השלים אלי-הופ, סחט עבירה ומיד לאחר הסל, כשסנטר הסיקסרס נותר על הקרקע - צעד בזלזול מעליו (בדומה למקרה המפורסם בין אלן אייברסון לטיי לו). אמביד לא נשאר חייב ושלח בעיטה לאזור הרגיש של קלקסטון.
פחות משבוע אחרי התקרית המדוברת בין דריימונד גרין לדומנטאס סאבוניס, בו הורחק פורוורד גולדן סטייט - הפעם אמביד נשאר על הפרקט. בתום החלטה שנויה במחלוקת של צוות השיפוט בברקליס סנטר, הוחלט לשרוק ל"פלייגרנט 1" (עבירה בלתי ספורטיבית בדרגה הקלה יותר), שהשאירה את כוכב הסיקסרס על הפרקט - צעד שהתברר בסיום כמכריע. אגב, השופטים שרקו מיד גם לעבירה טכנית לחובתו של קלקסטון, מה שגרר שריקות בוז צורמות מהיציעים.
3 צפייה בגלריה
קלקסטון
קלקסטון
אמביד על הפרקט, רגע לפני שבעט בקלקסטון
(צילום: Wendell Cruz / REUTERS)
המשחק המשיך להיות חם וסוער ובמחצית השנייה נשלחו ג'יימס הארדן וקלקסון לחדר ההלבשה. האיש והזקן פגע באזור הרגיש של רויס אוניל והורחק. זמן קצר אחר כך קלקסטון הטביע על אמביד, התגרה בו שוב, ספג טכנית שנייה ונשלח הביתה. במאני-טיים היה זה הסנטר הקמרוני שהיה שם, כשחסם את ספנסר דינווידי בשניות הסיום, כשפילי ביתרון 97:99. בסיום הסיקסרס חגגו 97:102 ו-0:3 בסדרת הסיבוב הראשון ב-NBA.
לאחר הערב הדרמטי, כולם, איך לא, התעסקו בעבירה של אמביד ובתצוגת השיפוט. "מה שאמביד עשה יותר גרוע מזה של דריימונד, בוודאי", טען כוכב העבר ופרשן TNT, צ'ארלס בארקלי, שעקץ את השופטים: "המפתח הוא שאתה לא יכול להכות מישהו במפשעה, אלא רק לבעוט בו. אם אתה בועט, אתה יכול להתחמק מהרחקה. ילדים בבית, אל תכו מישהו, תבעטו בו".
3 צפייה בגלריה
אמביד
אמביד
בסוף צחק אחרון. אמביד
(צילום: Frank Franklin II / AP)
3 צפייה בגלריה
הארדן
הארדן
הארדן דווקא היה עצבני
(צילום: Frank Franklin II / AP)
כשאמביד נשאל מדוע בעט בקלקסטון, הסנטר הסביר: "הוא אמר משהו שלא היה צריך להיאמר. בגלל זה, כשניגשתי אליו אחר כך - אמרתי לו שיגיד את זה בפניי שוב. בגלל זה הוא הפנה את מבטו". קלקסטון עצמו היה בוטה יותר: "הוא ה-MVP. חשבתי שהיה צריך להעיף אותו מהמשחק. לצערי זה לא התפקיד שלי לשפוט. אולי הייתי צריך 'למכור' את זה יותר".
עוד מישהו שהיה עצבני מאוד בסיום המשחק היה הארדן, שרתק על הרחקתו. "לא קיבלתי הסבר, זה לא מקובל", אמר הארדן. "אפילו לא חשבתי שביצעתי עבירה. מישהו עטף אותי ואני פשוט השתמשתי בזרוע כדי להוריד אותו ממני. לא פגעתי בו באזור הפרטי או שום דבר דומה לזה. זה פשוט לא יכול לקרות, זה לא יכול לקרות".