הסלטיקס יברחו או המאבריקס יתעוררו? הלילה (03:30, בין רביעי לחמישי) במסגרת משחק מספר 3 בגמר פלייאוף ה-NBA, תעבור הסדרה לדאלאס. אחרי שני משחקים בהם הקבוצה של ג'ו מאזולה שמרה היטב על יתרון הביתיות עם צמד ניצחונות מרשים (89:107, 98:105), תנסה הקבוצה של ג'ייסון קיד לאותת שהיא לא מתכוונת להרים ידיים במאבק.
אבל קל זה לא הולך להיות, בטח אם מסתכלים על הסטטיסטיקה של בוסטון לאורך הפלייאוף, עם דגש על מאזן החוץ המושלם שלה. שני ההפסדים היחידים שרשמו הסלטיקס מאז הסיבוב הראשון היו דווקא בבית - 111:101 במשחק מספר 2 למיאמי היט בדרך לניצחון 1:4 בסדרה, ו-118:94 גם כן במשחק מספר 2 לקליבלנד, בדרך ל-1:4 נוסף. מאז אותו ניצחון על הקאבס, אגב, השלימו הירוקים ממסצ'וסטס חודש קלנדרי ללא הפסדים (0:9).
2 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
יקבל זריקה נוספת לפני המשחק. דונצ'יץ'
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
אבל זאת לא רק הסטטיסטיקה שמאיימת על דאלאס, כשנכון לעכשיו, נדמה שעיקר המאמץ הקבוצתי נופל על כתפיו של לוקה דונצ'יץ', שרחוק מלהיות בשיא כושרו הפיזי. ערב משחק מספר 2, על פי דיווח ב-ESPN, הכוכב של המאבריקס קיבל זריקה לשיכוך כאבים מהם הוא סובל באיזור החזה, זאת בנוסף לפציעה בברך שמלווה אותו ממשחק מספר 3 בסיבוב השני. עכשיו הציפייה היא שהשחקן יקבל זריקה נוספת לפני משחק מספר 3, כשנכון לעכשיו הסטטוס שלו לקראת המשחק הוא "ישתתף ככל הנראה".
"אני מרגיש טוב", אמר דונצ'יץ' עצמו לאחר האימון אמש ב'אמריקן איירליינס סנטר'. "אני לא רוצה להיכנס לפרטים נוספים. אבל אני מרגיש טוב".
כשירותו למשחק מספר 2 נקבעה רק בסמוך לג'אמפ הראשון, כשדונצ'יץ השלים בסופו של דבר 42 דקות, קלע 32 נקודות, קלט 11 ריבאונדים וחילק 11 אסיסטים ו-4 חטיפות. בכך הוא הצטרף ללברון ג'יימס (פעמיים), צ'ארלס בארקלי וג'רי ווסט, שרשמו 30 נקודות וטריפל דאבל בהפסדים בסדרת גמר.
2 צפייה בגלריה
פורזינגיס
פורזינגיס
סיבה לדאגה. פורזינגיס
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ומה עם שאר כוכבי דאלאס, אולי בחסות הביתיות הם יחזרו לזרוח אחרי שקיירי ארווינג סיים את המשחק הקודם עם 16 נקודות, אחת פחות מפי.ג'יי וושינגטון.
בבוסטון ידועים שהקבוצה הייתה רחוקה מלהבריק במשחק האחרון, שהתאפיין ביכולת מאוד סולידית של שני הכוכבים שלה - ג'ייסון טייטום (18 נקודות, 12 אסיסטים ו-9 ריבאונדים) וג'יילן בראון (21 נקודות), כשדווקא ג'רו הולידיי ההגנתי בדרך כלל, בלט עם 26 נקודות (11 מ-14 מהשדה).
דבר נוסף שיכול לעורר דאגה אצל מאזולה היא פציעתו של קריסטפס פורזינגיס, שנמצא בספק להמשך הסדרה כולה בגלל קרע קטן מאוד ונדיר בשריר, ואף היום תיבדק כשירתו לפני המשחק.
"כמובן שאעשה הכל כדי לשחק", אמר אמש הלטבי בן ה-28, שבמשחק הראשון בלט עם 20 נקודות ב-21 דקות (6 ריבאונדים ו- 3 חסימות) ובשני עם 13 נקודות ב-23 דקות. "אני אופטימי, אני חייב להיות. בכל מקרה, זאת ההחלטה של הצוות הרפואי, לא שלי. כל עוד זה יהיה תלוי בי, שום דבר לא יעצור אותי מלשחק".
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
(באדיבות ONE)