לפי דיווח בגרמניה, קבוצת פריז באסקטבול עשויה לשחק בעונה הבאה ביורוליג. מדובר בדיווח מפתיע שכן המועדון הצרפתי נוסד רק לפני חמש שנים, ועלה לליגה הראשונה לפני שנתיים.
זה לא סוד שביורוליג רוצים לחשוף את המפעל לשווקים חדשים וגדולים, ובירת צרפת היא אחד מאותם שווקים, כמו גם לונדון ואפילו דובאי. כמו כן, ביורוליג שוקלים להגדיל את כמות הקבוצות המשתתפות ל-20, אולי כבר החל מהעונה הבאה.
1 צפייה בגלריה
שורטס
שורטס
טי.ג'יי שורטס. הכוכב הגדול שעבר מבון הגרמנית לפריז
(צילום: FIBA PHOTOS)
פריז, כאמור, נוסדה בשנת 2018 על ידי שני אנשי עסקים אמריקניים, דייויד קהאן, שהיה בעברו נשיא מינסוטה טימברוולבס מה-NBA, ואריק שוורץ.
בעונה שעברה היא סיימה את הליגה בצרפת במקום התשיעי בלבד, אבל השתתפה ביורוקאפ והודחה רק ברבע הגמר. בעונה הנוכחית היא שובצה לאותו בית עם הפועל תל אביב, והשתיים עתידות להיפגש ב-8 בנובמבר בבירת צרפת.
בקיץ ביצעה פריז החתמות משמעותיות, כשהיא מצרפת מטלקום בון הגרמנית, שזכתה בליגת האלופות אחרי ניצחון על הפועל ירושלים, לא מעט שחקנים, כמו למשל ה-MVP של המפעל, טי.ג'יי שורטס, סבסטיאן הררה, קולין מלקולם, טייסון וורד, לאון קרייצר ומייקל קסנס. אפילו מאמן בון, תומאס איסלו הפיני, הצטרף לפריז.
בינתיים, הצרפתים בלתי מנוצחים ביורוקאפ (מאזן 0:3), כשאת הניצחון האחרון הם השיגו אתמול (רביעי) 69:105 מרשים על המבורג הגרמנית. בתום שבעה מחזורים בליגה הצרפתית, פריז מדורגת במקום השלישי כשבמאזנה חמישה ניצחונות ושני הפסדים.