הרבה חיוכים ולא מעט שמחה נרשמו הלילה (בין חמישי לשישי) ב-TD גארדן, לאחר שבוסטון ניצחה 97:110 את מיאמי וצימקה ל-3:2 בסדרת גמר המזרח. בפעם השנייה ברציפות, כשהם עם הגב לקיר - הסלטיקס הצליחו לשמור על עצמם בחיים, בתקווה להשלים קאמבק מהסרטים ואולי אפילו לעשות מה שאף קבוצה לא עשתה בהיסטוריה של ה-NBA - לנצח סדרה לאחר פיגור 3:0.
החבורה של ג'ו מאצולה סיפקה משחק נהדר ושלטה לכל אורכו, כאשר במרבית ההתמודדות היא הובילה ביתרון דו ספרתי - שבשיאו עמד על 24 הפרש. מעבר לכך, הצליחה המארחת להצר את צעדיו של כוכב היריבה ג'ימי באטלר, שסיים עם 14 נקודות בלבד - מספר נמוך בהרבה מהממוצע שלו לאורך הפלייאוף. דרק ווייט הוליך את קלעי הסלטיקס עם 24 נקודות, כאשר ג'ייסון טייטום קלע 21 והוסיף 11 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, ומעבר לכל - היה המנהיג של בוסטון על הפרקט.
2 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
השתווה ללארי בירד. ג'ייסון טייטום
(Maddie Meyer/AFP)
בנוגע לטייטום, הוא רשם הלילה ציון דרך מרשים בקריירה, כאשר השתווה לאחד מגדולי השחקנים בתולדות המועדון והליגה כולה - לארי בירד. טייטום הגיע הלילה ל-2,191 נקודות בפלייאוף במדי הסלטיקס, ועשה זאת ב-92 משחקים - בדיוק כמו הפורוורד האגדי.
ועדיין, הדרך של הירוקים לנצח את הסדרה היא עדיין ארוכה, וכאמור - ההיסטוריה לא עומדת לצדם. ב-150 סדרות לאורך השנים בהן קבוצה אחת הוליכה 0:3 על יריבתה, רק שלוש הצליחו להשוות ל-3:3, כאשר אף אחת מעולם לא הצליחה להשלים את המהפך ל-3:4. על אף זאת, בבוסטון חולמים להיות הראשונים עושים זאת, והמומנטום בהחלט לצדם.
"זה אומר שאנחנו עם הגב לקיר", אמר המאמן ג'ו מאצולה כשנשאל על סיכויי קבוצתו לעלות בכל זאת לגמר ה-NBA, על אף הסטטיסטיקה הבעייתית. "אנחנו מאוחדים, ונמשיך להתחרות ברמה הכי גבוהה כדי לשמור על הסיכוי לעשות את זה".
כוכב הקבוצה ג'ייסון טייטום: "גם בעונה הזאת וגם בעונה שעברה, נקלענו למצב שכשניצחנו בחוץ ועלינו ליתרון או השווינו סדרה, אנחנו היינו רגועים יותר מדי והפסדנו משחקים קריטיים בבית. זה הביא אותנו לכך שהיינו חייבים להרים את עצמנו ולנצח משחקים כשאנחנו עם הגב לקיר. אף אחד חוץ מאיתנו והצוות המקצועי לא האמין בנו, אבל יש לנו חבורה מחוברת ונחושה. אני יודע שאני יכול לסמוך על חברים שלי. אני יודע שברגע האמת הם יתנו את כל מה שיש להם - וזה מדבק".

מיאמי מקווה לסגור עניין בבית

ההיט מאוכבים כמובן מההפסד השני ברציפות בסדרה, אך עדיין חדורי אמונה בנוגע ליכולתם לסגור את הסדרה במשחק מספר 6, שייערך בלילה שבין שבת לראשון באולמם הביתי. השמיכה של אריק ספולסטרה, שהייתה קצרה ממילא, התקצרה עוד קצת לפני המשחק, כאשר גייב וינסנט נגרע מהסגל בעקבות פציעה.
2 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
משוכנע כי הוא וחבריו ישלימו את העבודה במשחק הבא. ג'ימי באטלר
(Maddie Meyer/AFP)
"אנחנו צריכים לשחק טוב יותר", אמר ג'ימי באטלר לאחר ההופעה הלא טובה שלו ושל חבריו. "היינו צריכים להתחיל את המשחק טוב יותר ולהקשות עליהם יותר. הם היו בקצב שלהם מתחילת המשחק. אנחנו נישאר חיוביים. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח במשחק הבא ובסדרה כולה, ואנחנו נעשה את זה בבית שלנו".
מאמן מיאמי אריק ספולסטרה: "בסדרה, משחק אחד לא אומר כלום בנוגע לזה שאחריו, זה פשוט לא משנה. מה שחשוב זו ההכנה הקולקטיבית של הקבוצה והיכולת לייצר יכולת טובה. ניראה הרבה יותר טוב במשחק מספר 6, זה הכל. אנחנו פשוט צריכים לשמור על ריכוז".