סערת החיסונים ב-NBA עולה מדרגה. הליגה הודיעה הערב (רביעי) כי שחקנים לא מחוסנים שיפספסו משחקים במקומות שמחייבים זאת, כמו ניו יורק וסן פרנסיסקו, לא יקבלו שכר עבור אותם משחקים. למעשה, ההחלטה משפיעה על ניו יורק, ברוקלין וגולדן סטייט.
הנפגעים העיקריים מההחלטה הם קיירי ארווינג מהנטס ואנדרו וויגינס מהווריורס, שניהם לא מחוסנים. בניקס הודיעו כבר כי כל אנשי הארגון, כולל השחקנים, מחוסנים לקורונה. "כל שחקן שיבחר לא לשתף פעולה עם חוקי החיסונים במדינתו, לא יקבל שכר על המשחקים שיחמיץ", הודיע דובר הליגה מייק באס.
1 צפייה בגלריה
ארווינג בפעולה
ארווינג בפעולה
קיירי ארווינג
(צילום: AFP)
בעוד וויגינס טוען שהוא לא רוצה להתחסן בגלל מניעים דתיים, הסיפור עם קיירי הרבה יותר מסובך. בתחקיר של המגזין "רולינג סטון" פורסם כי לא רק שארווינג אינו מחוסן, הוא גם עוקב באינסטגרם ועושה לייקים לפוסטים הטוענים כי החיסון הוא "תוכנית של חברות חשאיות להכניס לאנשים שחורים שבב שיחבר אותם למחשב-על כחלק ממזימה של השטן".
השכר של קיירי לעונה הקרובה הוא 33.33 מיליון דולר, ואם הוא יפסיד את כל משחקי הבית ואת אלה בחוץ מול ניו יורק וגולדן סטייט - הסכום הזה יקוצץ משמעותית בעקבות הקנס.
מספר הבלתי מחוסנים בליגה עומד ככל הנראה על כמה עשרות, ובאוגוסט התקיימה ישיבה וירטואלית של ארגון השחקנים עם ראשי הליגה, ובה נדונו פרוטוקולי הקורונה לעונה הקרובה. ה-NBA, שכבר הטילה חובת התחסנות על כל הגורמים המעורבים בליגה, כולל שופטים, מאמנים וצוותים רפואיים, רצתה להטיל אותה גם על השחקנים, אבל התשובה הייתה שלילית.