דנבר חגגה הלילה (בין שני לשלישי) את הרגע הגדול בתולדות המועדון, לאחר שניצחה 111:113 בחוץ את הלייקרס והשלימה 0:4 גדול בגמר המערב - בדרך לגמר ה-NBA. הנאגטס יתמודדו במעמד השיא של הליגה הטובה בעולם לראשונה אי פעם, ועשו זאת לאחר עוד הצגה בלתי נשכחת של כוכבם ניקולה יוקיץ' - שנבחר ל-MVP של הסדרה.
הסנטר הסרבי רשם טריפל דאבל נוסף הלילה (30 נקודות, 14 ריבאונדים ו-13 אסיסטים), ה-14 שלו בקריירה במסגרת הפלייאוף - ועשה עוד צעד ענק לעבר ביסוס היותו אחד השחקנים הגדולים בליגה, ואולי הגדול בתולדות דנבר. בנוסף, זה היה הטריפל דאבל השמיני של יוקיץ' בפלייאוף הנוכחי, שיא NBA חדש, כאשר הוא עקף את אחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה של הכדורסל - ווילט צ'מברליין, שרשם שבעה כאלה ב-1967.
2 צפייה בגלריה
יוקיץ' ופרס ה-MVP של גמר המערב
יוקיץ' ופרס ה-MVP של גמר המערב
שבר את שיאו של ווילט צ'מברליין. יוקיץ' ופרס ה-MVP של גמר המערב
(צילום: Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בסיום המשחק, השחקנים והמאמן מייקל מאלון חגגו כאילו זכו באליפות, וזה כמובן מתקבל על הדעת - למרות שמצפה להם עוד סדרה אחת בשביל להביא אליפות ראשונה אי פעם בתולדות המועדון. מעבר להופעה הגדולה של יוקיץ', כל שאר שחקני החמישייה הראשונה של דנבר קלעו בספרות כפולות. ג'מאל מארי קלע 25 נקודות והוסיף 5 אסיסטים, כאשר ארון גורדון היה נהדר גם הוא עם 22 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
לאחר שפיגרו ב-15 הפרש במחצית, הנאגטס הגיבו ברבע שלישי נפלא בו ניצחו 16:36 והתגברו על 40 נקודות של לברון ג'יימס, אולי במשחקו האחרון בקריירה. יוקיץ' רשם מספר מהלכים גדולים, כולל שלשה גדולה על רגל אחת שכפתה שוויון, וסל קריטי, חצי דקה לסיום, שקבע 111:113 ולמעשה היה הסל שקבע את התוצאה הסופית.
2 צפייה בגלריה
מייקל מאלון
מייקל מאלון
"זה נראה כמעט סוריאליסטי לרגע". מייקל מאלון
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
יוקיץ' נשאל על העומס עליו, לאחר ששיחק 33 דקות ברציפות (מאמצע הרבע השני): "זה הפלייאוף. אני חושב שזה מה שהופך אותו לכזה מרתק, בגלל שהוא גורם לכך שאתה לא מתעסק בעד כמה אתה עייף. לא איכפת לך מהדקות, העבירות, האחוזים - אתה פשוט רוצה לנצח. בחלק מהמהלכים לא שיחקנו הגנה טובה, אבל הצלחנו למצוא את הדרך לניצחון".
על התחושות לאחר שהצליח להוביל את קבוצתו לגמר אמר: "זו הרגשה נהדרת להגיע עם דנבר לגמר בפעם הראשונה בהיסטוריה של המועדון. עשינו דבר מדהים, אבל אסור לשכוח שאנחנו צריכים לנצח בעוד ארבעה משחקים כדי להגיע למטרה".
ג'מאל מארי, שכאמור היה מצוין הלילה, ורשם הצגות לאורך כל הפלייאוף, היה נרגש בסיום: "זה בלתי נתפס, כיף גדול. אנחנו מתכוונים להמשיך לעשות היסטוריה - זה כל העניין. אנחנו הולכים לשמור על המנטליות הזאת".
"שניות הסיום נראו כמו נצח", אמר מאמן דנבר המאושר, מייקל מאלון. "הכדור היה אצל לברון כשהיתרון היה אצלינו, ואני רק רציתי שהמשחק ייגמר. כששמעתי את הבאזר, זה נראה כמעט סוריאליסטי לרגע. אני לא יכול להיות יותר גאה ושמח עבור השחקנים". בחדר ההלבשה, אמר מאלון לשחקנים: "יש לכם לילה אחד להנות. אמרנו את זה לאורך כל הפלייאוף - המטרה לא הייתה רק להגיע לגמר. יש לנו עוד ארבעה ניצחונות להשיג ונצטרך לעבוד קשה מאוד. זה לא משנה מי תהיה היריבה - מה שחשוב זה אנחנו". בסיום, אחיו של ניקולה יוקיץ' הרימו את מאלון ונשאו אותו על כפיים.
סדרת גמר ה-NBA תתחיל ב-1 ביוני, מה שיתן לדנבר מספיק זמן כדי להירגע מהחגיגות, לנוח ולהתכונן ליריבה. על פי מצב העניינים בגמר המזרח, נראה שזו הולכת להיות מיאמי, אלא אם כן בוסטון תעשה את אחד המהפכים הגדולים בתולדות הפלייאוף ותחזור מפיגור 3:0.