לאחר שבחרה במקום הראשון בדראפט את אחד השמות המדוברים ביותר מחוץ לליגה בשנים האחרונות, ויקטור וומבניאמה, סן אנטוניו ביצעה מהלך משמעותי, כשהאריכה את חוזהו של גרג פופוביץ' בחמש שנים. "פופ" יהיה המאמן בעל השכר הגבוה ב-NBA, כשירוויח 80 מיליון דולר לאורך התקופה, ויסגור 34 שנים במועדון.
פופוביץ' הוא המאמן עם מספר הניצחונות הגבוה ביותר בליגה הטובה בעולם (1,336) וזכה עם הספרס בחמש אליפויות לאורך תקופתו במועדון, אך בתשע השנים האחרונות הקבוצה מתקשה להתרומם. כעת, תהיה לו הזדמנות להיות חלק מתהליך ההתפתחות של וומבניאמה, כאשר המאמן בן ה-74 ידוע כמי שהצליח לא אחת לפתח שחקנים שמגיעים מחוץ לארה"ב.
1 צפייה בגלריה
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'
הפך למאמן בעל השכר הגבוה ביותר ב-NBA. גרג פופוביץ'
(צילום: AP)
כאמור, גרג פופוביץ' יהיה המאמן בעל השכר הגבוה ביותר בליגה הטובה בעולם, זאת לאחר שהיה שני למונטי וויליאמס מדטרויט, שהרוויח 78.5 מיליון דולר לשש שנים.
פופוביץ' החל לעבוד בסן אנטוניו כעוזר מאמן ב-1987, ונשאר בתפקיד עד 1992. שנתיים לאחר מכן הוא חזר כמאמן ראשי, ומאז נשאר בקבוצה. בנוסף לחמש האליפויות שזכה עם המועדון, הוא הוכתר שלוש פעמים למאמן העונה ואימן שלוש פעמים באולסטאר. הוא אימן את דייויד רובינסון, כשהיה כבר כוכב, ואחראי על פיתוח שחקנים כמו טים דאנקן, טוני פארקר ומאנו ג'ינובילי.