ארבעה משחקים נוספים מלבד משחקה של מכבי ת"א מול ז'לגיריס פתחו הערב (חמישי) את עונת 2022/23 ביורוליג. ריאל מדריד ניצחה 68:71 את פנאתינייקוס בחוץ לאחר משחק צמוד, מילאנו ניצחה 62:69 בחוץ את וילרבאן, פנרבחצ'ה ניצחה בחוץ את באיירן מינכן בעוד באסקוניה יצאה עם ידה על העליונה בתום דו-קרב הספרדיות מול ולנסיה.
פנאתינייקוס - ריאל מדריד 71:68
הבלאנקוס הוליכו במרבית שלבי המשחק אך לא הצליחו לברוח ליוונים, אותם הוליך אקס מכבי ת"א דרק וויליאמס עם 15 נקודות. בסופו של דבר הצליחה ריאל מדריד לצאת עם ניצחון חוץ קשה, ומאמנה החדש צ'וס מתאו יכול לסמן וי בבכורה שלו כמאמנה הראשי של ריאל. אדי טבארס היה דומיננטי כרגיל מתחת לסלים והוליך את קלעי המנצחת עם 14 נקודות ו-6 ריבאונדים. דזנאן מוסה הבוסני הוסיף 13 לאורחת בעוד גבריאל דק תרם 9 נקודות ו-13 ריבאונדים.
2 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד סרחיו יוי מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גידראיטיס
שחקן ריאל מדריד סרחיו יוי מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גידראיטיס
סרחיו יוי מול ארתוראס גידראיטיס
(צילום EPA)
וילרבאן - מילאנו 69:62
הקבוצה של אטורה מסינה יוצאת עם ניצחון חוץ לא פשוט ופותחת בצורה חלקה את העונה החדשה. המארחת הייתה דווקא זו שפתחה יותר טוב והוליכה 14:23 בתום הרבע הראשון, אך האורחת נעלה את הסלים ובמחצית השנייה כולה קלעו הצרפתים 18 נקודות בלבד. בילי בארון (18 ו-5 אסיסטים) וניקולו מלי (16) היו המצטיינים במדי מילאנו, כאשר 18 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים של ננדו דה קולו בצד השני, לא מנעו מוילרבאן הפסד ביתי.
באיירן מינכן - פנרבחצ'ה 74:62
הטורקים הציגו משחק יעיל, ניצחו בכל אחד מארבעת הרבעים ויצאו עם ניצחון חוץ מרשים במחזור הפתיחה. ברבע השלישי ברחה האורחת ליתרון דו ספרתי, ולשחקני באיירן יצאה הרוח מהמפרשים. אותלו האנטר הוותיק היה נהדר בשורות האורחת עם 18 נקודות, אך טוניה ג'קירי ( 15 ו-6 ריבאונדים) וניק קלאתיס (12 ו-5 אסיסטים) דאגו להציב את פנר צעד אחד לפני יריבתה ופתחה את העונה עם ניצחון.
2 צפייה בגלריה
שחקן ולנסיה זסיאל ריברו מול שחקן באסקוניה מאליק קוטסאר
שחקן ולנסיה זסיאל ריברו מול שחקן באסקוניה מאליק קוטסאר
ז'סיאל ריברו מול מאליק קוטסאר
(צילום EPA)
ולנסיה - באסקוניה 81:71
המארחת שבה ליורוליג וקיוותה לציין זאת עם ניצחון בדרבי הספרדי, אך הבאסקים היו טובים יותר. אמנם ולנסיה הוליכה בסיום הרבע הראשון, אך באסקוניה השתלטה על המשחק ברבע השני ושמרה על יתרונה עד הסיום בזכות משחק הגנה טוב, אך בעיקר הודות למשחק נהדר של מאליק קוטסאר האסטוני (21 ו-9 ריבאונדים) ורוקאס גידראיטיס (19 ו-7 ריבאונדים).