קליי תומפסון לא יכול היה לבקש הופעת בכורה טובה יותר במדי דאלאס, שמצדה קיבלה בדיוק את מה שרצתה. הגארד שהגיע הקיץ מגולדן סטייט קלע 22 נקודות בניצחון 109:120 על סן אנטוניו, ושיתוף הפעולה שלו עם לוקה דונצ'יץ' (28 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים) נראה פשוט מצוין.
בנוסף, תומפסון קבע שיא חדש כשצלף 6 שלשות מעשרה ניסיונות - הכי הרבה לשחקן בהופעת הבכורה שלו במאבריקס. כמו כן, הוא רשם 7 ריבאונדים ו-3 חטיפות וסיפק הגנה מרשימה.
1 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס קליי תומפסון עם לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס קליי תומפסון עם לוקה דונצ'יץ'
הופעת בכורה חלומית. קליי תומפסון עם לוקה דונצ'יץ'
(Sam Hodde / AFP)
"זה נהדר לפתוח ככה את העונה", אמר תומפסון לאחר המשחק. "הייתי לחוץ לפני שעליתי לפרקט והתרגשתי מאוד. בסופו של דבר צריך לזכור שזה רק משחק אחד באוקטובר, אבל זה מרגיש נהדר לפתוח עם ניצחון".
תומפסון התייחס גם לשיתוף הפעולה עם דונצ'יץ': "הכישרון שלו פשוט מדהים, זה לא הגיוני. כשגדלתי לימדו אותי שמי שקופץ הכי גבוה ורץ הכי מהר הוא השחקן הכי טוב, אבל לוקה מראה שזה לא נכון. הוא משחק בקצב שלו ושולט במשחק יותר טוב מכל שחקן שהכרתי. זה כיף לראות את זה ולהיות בצד שמקבל ממנו את המסירות".
דונצ'יץ' החמיא בחזרה לתומפסון: "הוא היה נהדר, קלע בצורה מצוינת ושמר מעולה. זה קל לשחק עם מישהו כזה. הוא נע היטב ועושה את החיים פשוטים יותר - פשוט צריך למצוא אותו".
אצל המפסידה, ויקטור וומבניאמה, שסיים עם 17 נקודות באחוזים לא טובים (5 מ-18 מהשדה), אמר לאחר המשחק: "לדבר על זה שאנחנו לא בכושר זה רק תירוץ. היו לנו רגעים טובים וגם רגעים רעים".
כריס פול, שסיים עם 3 נקודות בלבד (1 מ-6 מהשדה), אך גם הוסיף 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, נשמע אופטימי: "אהבתי את זה שנלחמנו מול קבוצה שהגיעה בעונה שעברה לגמר ה-NBA. הראינו ניצוצות וזה הלהיב אותי. אני יודע למה אנחנו מסוגלים".