דאלאס עשתה הלילה (בין ראשון לשני) צעד משמעותי לעבר הופעה בגמר ה-NBA. לאחר שניצחו פעמיים בחוץ, המאבריקס ניצחו את מינסוטה גם במשחק מספר 3 בגמר המערב, 107:116 ועלו ל-0:3 מבטיח. כעת, החבורה של ג'ייסון קיד רחוקה ניצחון אחד בלבד מהופעה בסדרה על האליפות.
לוקה דונצ'יץ' וקיירי ארווינג (33 נקודות כל אחד) - מי אם לא הם - שוב כיכבו אצל דאלאס, ושוב היו נפלאים במאני טיים. השניים, יחד עם עזרה מדניאל גאפורד, סידרו ריצת 3:12 בשלוש וחצי הדקות האחרונות וממצב של 104:104 - דאלאס ברחה לעבר הניצחון. בפני מינסוטה עומדת כעת משימה שנראית בלתי אפשרית לאור העובדה שאף קבוצה בהיסטוריה של פלייאוף ה-NBA לא חזרה מפיגור 3:0 לניצחון 3:4.
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
עוד הצגה. לוקה דונצ'יץ'
(Matthew Stockman/AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם קיירי ארווינג
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם קיירי ארווינג
הצמד המנצח של המאבריקס שוב עשה זאת. לוקה וקיירי
(AP Photo/Julio Cortez)
המחצית הראשונה הייתה בשליטת המארחת, הוליכה לכל אורכה ואף צעדה ביתרון דו-ספרתי במהלכה. פתיחת הרבע השלישי גם הייתה שייכת לדאלאס, אך מינסוטה התעוררה, רצה 1:13 ונטלה את ההובלה.
ברבע המכריע המשחק המשיך להיות צמוד, אך כאמור, בקלאץ' דונצ'יץ' וקיירי היו שם עם קליעות, סחיטת עבירות ואסיסטים. גאפורד קלע אומנם רק 5 נקודות, אך היה משמעותי במאני טיים. הסנטר סיפק הטבעה (וסחט גם עבירה) אחרי מסירת אלי-הופ של דונצ'יץ' והוסיף חסימה אדירה על מייק קונלי 56.1 שניות לסיום. הניצחון של המאבריקס מרשים יותר לאור העובדה שנאלצו לעשות זאת ללא דריק לייבלי ג'וניור, שנפצע ונאלץ לרדת מהפרקט.
בנוסף ל-33 הנקודות שקלע, דונצ'יץ' סיים עם 7 אסיסטים, 5 ריבאונדים ולא פחות מ-5 חטיפות. ארווינג, שסיים כאמור עם אותו מספר נקודות, הוסיף 4 אסיסטים. פי.ג'יי וושינגטון הוסיף 16 נקודות ו-8 ריבאונדים לדאלאס ודריק ג'ונס ג'וניור תרם 11 נקודות למנצחת.
3 צפייה בגלריה
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
סיפק דאנק אדיר, אבל שוב נעלם ברבע הרביעי. אנתוני אדוארדס
(Jerome Miron/Reuters)
בצד השני, אנתוני אדוארדס שוב היה על סף טריפל דאבל (26 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים) והיה חלק משמעותי מהריצה של מינסוטה ברבע השלישי - כולל דאנק מהסרטים - אך ברבע הרביעי הוא שוב נעלם וקלע במהלכו 4 נקודות בלבד, כש-2 מהן היו 15 שניות לסיום, כשהמשחק היה גמור. קארל אנתוני טאונס שוב סיים עם ערב לא טוב מהשדה (5 מ-18, 0 מ-8 מה-3) וקלע 14 נקודות. מייק קונלי וג'יידן מקדניאלס תרמו 16 ו-15 נקודות בהתאמה - אך זה לא הספיק לקבוצה של כריס פינץ'.
משחק מספר 4 יתקיים גם הוא בדאלאס בלילה שבין שלישי לרביעי. המאבריקס יקוו לסגור עניין עם סוויפ מהדהד בדרך להופעה רביעית בתולדותיהם בגמר ה-NBA.
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(ONE)