יומיים חלפו מאז מתקפת המחבלים הרצחנית על ישובי עוטף עזב ותחילת מבצע "חרבות מברזל", ובעולם מגיבים ביתר שאת לאירועים. בספורט האמריקאי נראה כי ישנה התגייסות גורפת למען הבעת תמיכה בישראל, שחקני הווה ועבר ב-NBA, קבוצות, הנהלת הליגה עצמה - אבל לא רק. גם קבוצות מליגות ה-NFL (פוטבול) וה-NHL (הוקי) הביעו עמדה נחרצת נגד מעשי הזוועה של חמאס ושאר ארגוני הטרור.
מאמן בוסטון סלטיקס, ג'ו מאזולה עצר את מסיבת העיתונאים בסיום משחק ההכנה של קבוצתו נגד פילדלפיה כדי לדבר על המצב בישראל: "אין דבר יותר חשוב מלהבין מה אנשים עוברים. אנשים צריכים לחשוב ולהתפלל על ישראל בעקבות מה שקורה שם כרגע. ביקרתי שם, וזה גרם לי להבין מה עובר על אנשים ברחבי העולם. לדעתי זה חשוב מאוד לעורר מודעות על הנושא הזה".
1 צפייה בגלריה
מאזולה
מאזולה
"צריך לחשוב ולהתפלל על ישראל". מאזולה
(צילום: AP Photo/Lynne Sladky)
מאזולה המשיך: "ביקרתי בישראל פעמיים, פעם אחד הייתה בשנה שעברה ועוד אחת ב-2016. זה לא משנה אם אתה מוסלמי, יהודי, נוצרי או פלסטיני - הם בני אדם והם עוברים זמנים מסוכנים. הם (היהודים) סובלים במשך עשרת אלפים שנה. זה נותן פרספקטיבה על העולם, שהוא מקום מאוד מאוד קשה לחיות בו".
כאמור גם שחקני NBA התייצבו לצד ישראל. קייל קוזמה, כוכב וושינגטון וויזארדס וחברו לקבוצה של דני אבדיה כתב: "קיבלתי סרטון בו נראים טרוריסטים צוהלים סביב גופה של חייל, ילד שהגן על המדינה שלו. אנשים מתחבאים בבתים בזמן שטרוריסטים יורים עליהם. ישראל תחת מתקפה. דברים פשוט נוראיים מתרחשים עכשיו בישראל. התפילות שלי איתם".
כוכב העבר אמארה סטודמאייר, ששיחק שלוש עונות בישראל וקיבל ב-2019 אזרחות ישראלית אמר: "התעוררתי לחדשות נוראיות מישראל. חמאס חוטף ילדים, רוצח נשים וקשישים. זו פחדנות, הם פחדנים. איפה כל אלה עם סיסמאות 'חיי שחורים חשובים' ולא אומרים כלום עכשיו? רק אומר: לכו לעזאזל. זה לא מגניב לרצוח ולחטוף, אף פעם. לא משנה מי אתה, אף אחד לא יכול לתמוך בזה. אחרי זה אתם מסתתרים ומשתמשים בילדים כמגן שלכם. כל מי שלא יוצא נגד - לכו לעזאזל!".
סגנית האלופה, מיאמי היט, פרסמה פוסט תמיכה בישראל: "מתקפת החמאס עוררה יום של אלימות חסר טעם ומאות חייהם של חפים מפשע אבדו. מיאמי עומדת לצד ישראל". גם דאלאס מאבריקס הביעה תמיכה: "אנחנו עומדים לצידה של ישראל וממשיכים להתפלל לשלום בעולם", צייצה הקבוצה. מאוחר יותר, וושינגטון וויזארדס, בה משחק דני אבדיה, העלתה גם היא פוסט בעד ישראל.
גם הליגה עצמה פרסמה הודעה רשמית בה הביעה תמיכה בישראל: "אנו אבלים על אובדן החיים הנורא בישראל ומגנים את מעשי הטרור האלו. עומדים לצד ישראל ומתפללים לשלום באזור כולו".
כאמור, הסולידריות עם ישראל בעולם הספורט האמריקאי לא נעצרה רק בכדורסל. בחשבון הטוויטר של ניו ג'רזי דווילס מה-NHL נכתב: "אנחנו עומדים לצד עם ישראל ומצטרפים אליהם באבלם על מאות הקורבנות החפים מפשע שנרצחו במתקפת הטרור מצד חמאס". במיאמי דולפינס מה-NFL צייצו: "אנו מגנים את מעצי הטרור נגד ישראל ומתפללים על אלו סובלים. אני תומכים בעם ישראל ועומדים לצדו".