בארה"ב מדווחים על טרייד ענק נוסף ב-NBA. על פי אנדריי ווז'נאוסקי, ג'יימס הארדן עוזב של פילדלפיה ומצטרף ללוס אנג'לס קליפרס. על פי הדיווח, הסיקסרס הביעו את הסכמתם למהלך, כאשר בנוסף להארדן, גם פי. ג'יי טאקר ופיליפ פטרוסב יעברו לקליפרס, שיעבירו בתמורה את מרכוס מוריס, ניקולא באטום, רוברט קובינגטון, קיי.ג'יי מרטין ומספר בחירות דראפט.
כזכור, הארדן נקלע לסכסוך עם פילי והנשיא לענייני כדורסל של הקבוצה, דריל מורי. 'המזוקן' טען כי מורי הבטיח לו חוזה מקסימום, אך נסוג מההבטחה, מה שגרם להארדן לכנות אותו שקרן ולהבטיח כי לא ישחק בקבוצה בה הוא נמצא. הגארד דרש לעזוב בטרייד, אך מורי והסיקסרס לא הסכימו, מה שגרם לו להחרים את אימוני הקבוצה, ואף לא להופיע לאף אחד משלושת משחקיה מתחילת העונה.
1 צפייה בגלריה
הארדן
הארדן
יצטרף לקוואי ופול ג'ורג'. הארדן
(צילום: AP Photo/Matt Rourke)
הצטרפותו הצפויה של הארדן לקליפרס הופכת אותה לאחת המועמדות הבכירות לזכייה באליפות. השחקן, ששיחק 10 פעמים באולסטאר ה-NBA, ישתף פעולה עם קוואי לנארד, פול ג'ורג' וראסל ווסטברוק - ונראה כי זה סגל שבהחלט יכול לקחת את הקבוצה עד הסוף. יש לציין שבמהלך הקיץ, כשהארדן דרש לעבור בטרייד, היעד המועדף עליו היה הקליפרס, וכעת הוא קיבל את מה שרצה.
הארדן נבחר במקום השלישי בדראפט על ידי אוקלהומה סיטי ת'אנדר ב-2009 ושיתף במדיה פעולה עם ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט. ב-2012 עבר ליוסטון, במדיה שיחק תשע עונות ונבחר ל-MVP של העונה הסדירה ב-2018, ושם הוא גם שיתף פעולה לראשונה עם דריל מורי.
כשחקן הרוקטס הוא סיים שלוש פעמים כמלך הסלים של הליגה, לפני שעזב ב-2021 וחבר מחדש לקווין דוראנט בברוקלין נטס, והרכיב משולש כוכבים יחד עם KD וקיירי ארווינג. במהלך עונת 2021/22, עזב הארדן את הנטס בטרייד ועבר לפילדלפיה - וכעת הוא צפוי להצטרף לקליפרס.