בארה"ב לא נרגעים אחרי עוד הצגה של הצמד לוקה דונצ'יץ'-קיירי ארווינג הלילה (בין ראשון לשני) ב-107:116 של דאלאס על מינסוטה, ששם את קבוצתם במרחק של ניצחון אחד מגמר ה-NBA. השניים קלעו יחד 66 נקודות (33 כל אחד), נראו נפלא ברגעי ההכרעה והפרשנים ממשיכים להשוות אותם לצמדים ולשחקנים הגדולים בהיסטוריה.
"הם מזכירים שחקנים כמו מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטף קרי", אמר כוכב העבר והפרשן צ'ארלס בארקלי. "אי אפשר לעצור אותם באחד על אחד. אפשר להקשות עליהם כשהם זורקים, להפעיל עליהם לחץ - אבל בסופו של דבר הם יגיעו לזריקה שהם רוצים".
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם קיירי ארווינג
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם קיירי ארווינג
עוד הצגה. לוקה דונצ'יץ' עם קיירי ארווינג
(AP Photo/Julio Cortez)
ההשוואות לא נעצרו כאן. הפרשן סטן ואן גנדי, שאימן בליגה 18 שנה, טען לפני מספר ימים כי דונצ'ץ' וארווינג הם צמד הגארדים ההתקפיים הטוב בהיסטוריה. כעת, יש כבר מי שמשווים אותם למייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן, שהובילו את שיקגו בולס לשש אליפויות. בנוסף, מסירת האלי הופ של דונצ'יץ' בדקה האחרונה לדניאל גאפורד, שקבעה 105:113 ולמעשה סגרה עניין, הושוותה למסירה דומה של קובי לשאקיל אוניל במשחק מספר 7 בין הלייקרס לפורטלנד בגמר המערב ב-1999/2000.
דונצ'יץ' מצדו המשיך לפרגן לקיירי, כפי שעשה במשך כל העונה והפלייאוף: "הוא משרה הרבה רוגע גם על הקבוצה וגם עליי. אנחנו לומדים ממנו תמיד. הוא כל הזמן מראה בגרות ואנרגיות חיוביות. הוא נכס מדהים לקבוצה הזאת, זו ברכה שהוא איתנו".
"אני מרגיש בטוח בעצמי", המשיך הסלובני. "הם מנסים להביא שמירה כפולה עליי ועל קיירי במשך כל המשחק וזה רק עושה אותנו טובים יותר. כולם נוגעים בכדור, כולם משחקים - זה ניצחון מדהים. אנחנו חייבים לנצח עוד משחק אחד. יש להם קבוצה מדהימה אז כלום עוד לא גמור. אנחנו צריכים להישאר מרוכזים ולשחק באותה דרך. אם לא ננצח במשחק הבא, אז נמשיך הלאה כדי לנצח במשחק שאחריו".
2 צפייה בגלריה
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
"חייבים להישאר חיוביים". אנתוני אדוארדס
(Cooper Neill/AFP)
ארווינג התייחס לדינמיקה עם דונצ'יץ': "יש בינינו קשר נהדר. לפעמים אנחנו מתקשים, אבל אז החברים שלנו לקבוצה מרימים אותנו. אנחנו כלום בלעדיהם". על המשחק עצמו: "ידענו שהם יעשו ריצות ושאנחנו צריכים לעשות את הדברים הקטנים כדי להשיג את הניצחון - ואכן עשינו את זה. הקשיים האלה רק מחזקים אותנו. אנחנו חזקים, עמוקים ויש לנו ביטחון אחד בשני".

במינסוטה לא מאבדים תקווה

בצד המפסיד, מינסוטה שוב קיבלה ערב קליעה לא טוב מקארל אנתוני טאונס, שסיים עם 14 נקודות, 5 מ-18 מהשדה ו-0 מ-8 מעבר לקשת. אנתוני אדוארדס קלע 26 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אך שוב נעלם ברבע הרביעי, במהלכו קלע 4 נקודות, שתיים מהן היו בשניות הסיום כשהמשחק היה גמור. כעת, הטימברוולבס ינסו לעשות מה שאף קבוצה לא עשתה בהיסטוריה של פלייאוף ה-NBA - לחזור לנצח בסדרה אחרי פיגור 3:0.
"ההתקפה שלנו קרסה", אמר בסיום כריס פינץ', מאמן הוולבס. "כדי להישאר צמוד אליהם אנחנו חייבים לקלוע. לאורך כל הסדרה אנחנו לא מצליחים לסגור משחקים ואז אנחנו מגיעים לשלוש הדקות האחרונות ומפסידים".
אדוארדס ניסה לשמור על אופטימיות: "בשלב הזה, אנחנו חייבים להישאר חיוביים. אסור לנו להיות שליליים ולנסות לנצח משחק אחרי משחק. עברתי דברים בחיים, ואני אף פעם לא מרגיש שהשמיים נופלים עליי".
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(ONE)