זה לא משחק שקווין דוראנט ירצה לזכור. פיניקס סאנס הוליכה הלילה (בין שלישי לרביעי) בנקודה על סן אנטוניו כשנותרו רק עוד כמה שניות לשחק. קווין דוראנט קיבל את הכדור, אבל שחקני הספרס התנפלו עליו - וקלדון ג'ונסון קלע וקבע - 114:115 לסן אנטוניו, שמחקה פיגור של עשרים נקודות. בשנייה האחרונה דוראנט הוסיף גם החטאה על הבאזר אחרי ניסיון לקלוע מזווית קשה. היה לו 26 נקודות, אבל גם חמישה איבודים. הוא ופיניקס רשמו הפסד כואב בחוץ.
"ראיתי את דוראנט בפינה ואמרתי לעצמי שהתסריט הכי גרוע הוא שריקה לעבירה, אז לא הייתה לנו סיבה לא לעשות את זה", אמר ג'ונסון הנרגש בסיום, "המיינסט שלי היה 'בואו נעשה את זה ונראה מה יקרה'. אני שמח שזה הצליח".
3 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט. הפסד כואב
(צילום: Mike Christy/Getty Images/AFP)
3 צפייה בגלריה
הרגע בו דוראנט איבד את הכדור
הרגע בו דוראנט איבד את הכדור
הרגע בו דוראנט איבד את הכדור
(צילום: Mike Christy/Getty Images/AFP)
"ידעתי שהם ינסו לחטוף לי את הכדור, אבל איבדתי אותו לצערי. ניסיתי לשמור עליו, אבל הכל קרה כ"כ מהר עד שאיבדתי שליטה. זה הפסד כואב מאוד", אמר דוראנט שהגיע הלילה ל-27,000 נקודות בקריירה. מאמן פיניקס סאנס פרנק פוגל היה משוכנע בכלל שנעשתה על הכוכב שלו עבירה: "זאת ללא ספק עבירה, השופטים החליטו לא לשרוק עליה מהסיבות שלהם. שחקני סן אנטוניו תפסו את דוראנט עם הידיים, וככה הם הצליחו לחטוף לו. הייתה צריכה להישרק עבירה ודוראנט היה צריך ללכת לקו העונשין".
פיניקס כאמור הובילה 56:76 ברבע השלישי והייתה בדרך לניצחון קליל, הסאנס הוליכו גם בעשר נקודות כשנותרו עוד 5:25 דקות לשחק, אבל הספרס בראשות וויקטור וומבניאמה וקלדון ג'ונסון הגיבו בריצת 7:18, כשהצרפתי מטביע בשניות הסיום ומצמק את ההפרש לנקודה, אבל בסן אנטוניו ספרס נתנו את הקרדיט על הניצחון לקלדון ג'ונסון, שסיים עם 27 נקודות וסל ניצחון.
3 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה. משחק מצוין שלו
(צילום: Mike Christy/Getty Images/AFP)
"לא היה לנו משחק טוב, אבל הוא משך אותנו ביחד איתו. הוא הביא המון אנרגיות, והיינו צריכים אותן. בלעדיו זה לא היה קורה והיינו מפסידים. הוא פשוט מפלצת, וכולנו הלכנו אחריו במחצית השנייה", אמר דווין ואסל. המאמן גרג פופוביץ' הוסיף: "החבר'ה הגיבו נהדר למשחק, עשינו מיליון טעות, אבל הצלחנו לחזור. ככה זה בכדורסל".
גם ויקטור וומבניאמה היה כמובן חלק מהקאמבק של הספרס, כשסיים עם 18 נקודות, 8 ריבאונדים ועוד 4 חסימות. דוראנט, שקלע 26, החמיא לצרפתי: "הוא שחקן מיוחד מאוד, הוא הולך להיות דומיננטי בליגה הזו עוד הרבה מאוד שנים. כשהוא יצבור ניסיון, הוא יהיה אפילו טוב יותר".
"למדתי המון מדוראנט", השיב וומבניאמה, "ניסיתי לחקות אותו בעבר ולשחק כמותו. אני לא אהיה החיקוי המדויק של מה שהוא עושה, אבל הוא השראה בשבילי. הוא אחד השחקנים שהכי קשה לשמור עליהם בליגה".