השמפניה נשפכה כמים בחדר ההלבשה של בוסטון, שזכתה הלילה (בין שני לשלישי) באליפות ה-NBA בפעם ה-18 בתולדותיה לאחר שהביסה 88:106 את דאלאס במשחק מספר 5 וסגרה עניין עם 1:4 בסדרת גמר הפלייאוף. בכך, הסלטיקס הפכו לשיאנית הזכיות בתואר, כשעקפה את הלייקרס, עמה היו בשוויון עד הלילה.
שני הכוכבים של הקבוצה, ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון (שנבחר ל-MVP של סדרת הגמר) הצליחו סוף-סוף לשים את ידם על הגביע המוזהב לאחר שנים ארוכות (בראון 8, טייטום 7) בהן נכשלו שוב ושוב וספגו אינספור ביקורות על כך. העונה השניים היו פשוט אדירים ויחד עם חבריהם לקבוצה לא הותירו ספק בנוגע לזהות הקבוצה הטובה ביותר בליגה, שסיימה את העונה הסדירה עם המאזן הטוב ביותר והפסידה רק שלוש פעמים לאורך כל הפלייאוף.
2 צפייה בגלריה
טייטום
טייטום
ענה למבקרים. טייטום
(צילום: Elsa/Pool Photo-USA TODAY Sports)
לאחר הזכייה, התפנו בראון וטייטום לחגוג ועל הדרך לענות למבקרים. "לא איכפת לי מה אומרים. לא הורדתי את הראש לרגע, באתי ושיחקתי כדורסל", אמר בראון לאחר הזכייה. "לאורך כל הדרך האמנתי בחבריי לקבוצה. תואר ה-MVP בו זכיתי שייך גם לאחים שלי וגם לשותף שלי, ג'ייסון טייטום, שהיה איתי לאורך כל הדרך - התואר הזה הוא של שנינו. אני אסיר תודה על כל רגע והזדמנות שקיבלתי. לא הורדתי את הראש לרגע".
טייטום המשיך באותו קו של חברו ולא הסתיר את התרגשותו: "עשינו את זה! תודה לאלוהים, לא רק על הניצחון. הוא שם אותי בעמדה בה יכולתי להראות מה אני יודע. קשה לתאר את ההרגשה הזו במילים. כל השנה ידענו להגיב למשברים והפסדים ועשינו את זה גם הפעם. היינו חייבים את זה לאוהדים שלנו. זה היה מסע ארוך, יש לנו קבוצה עיקשת עם הרבה עוצמות. עברנו הרבה לאורך השנים - מה יגידו עלינו עכשיו?".
טייטום גם פירגן לחברו לקבוצה, אל הורפורד הוותיק, שבגיל 38 זכה באליפות הראשונה שלו: "כל כך רצינו לעשות את זה בשבילו. הוא פילס את הדרך עבורינו. הוא החבר לקבוצה האהוב עליי ביותר וזה מדהים לחלוק איתו את הרגע הזה". הורפורד עצמו אמר: "זה היה מסע ארוך מאוד ואני כל כך גאה להיות חלק מהקבוצה הזו. אני עדיין לא מאמין שעשינו את זה".
2 צפייה בגלריה
בראון עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר
בראון עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר
"לא הורדתי את הראש לרגע". בראון עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר
(צילום: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
קריסטפס פורזינגיס, שהיה פצוע לאורך מרבית משחקי הפלייאוף, חזר לסדרה הזו, אך פספס את משחקים 3 ו-4, הודה שהוא ייאלץ להיעדר מספר חודשים בעקבות ניתוח שהוא יצטרך לעבור. על אף זאת, הוא שיחק הלילה, תרם 5 נקודות, והיה חלק בלתי נפרד מהאליפות של בוסטון. "אני מודאג מהפציעה, היה בזה לא מעט סיכון", אמר הלטבי, "אבל לא היה איכפת לי, כי רציתי לתרום ולתת הכל ואז לטפל בפציעה - וזה היה שווה את זה. אני אסיר תודה לחבריי, זה מרגיש נהדר להיות אלוף".

הפרשנים והקולגות מהללים

לאורך השנים היו לא מעט כאלה שעקצו את בוסטון, וגם העונה רבים פקפקו ביכולת שלה לשמור על יכולת גבוהה בפלייאוף ולהשלים זכייה באליפות. כעת, האלופה הטרייה זוכה לשבחים מכל עבר. פרשן ESPN, קנדריק פרקינס, שזכה עם הסלטיקס באליפות האחרונה שלה ב-2008: "זאת אחת הריצות הכי טובות בתולדות ה-NBA. בוסטון הזו היא מהגדולות אי-פעם".
קווין אוקונור מהאתר 'רינגר', שהיה ממבקריה הגדולים של בוסטון, הודה בטעותו: "היו לי הרבה סימני שאלה בנוגע לקבוצה הזו, אבל מסתבר שמדובר במשהו מעולם אחר. טייטום ובראון הרימו את הרמה שלהם וזאת אחת הקבוצות הכי עמוקות שזכו באליפות.. דומיננטיות מוחלטת".
גם שחקנים מקבוצות אחרות פירגנו ברשתות החברתיות, אך מעל כולם בלט אחד - מג'יק ג'ונסון - שבשנות ה-80 כיכב בלייקרס והתמודד מול בוסטון של לארי בירד באחת היריבויות הגדולות בתולדות הליגה והספורט הקבוצתי בכלל. "אני שונא את זה שבוסטון עקפה אותנו במניין הזכיות, אבל היא קבוצה עמוקה וטובה יותר מכולן. ג'ו מאזולה מאמן מצוין".
ג'ייסון טייטום בנאום אליפות: "לא מעכל"
(ONE)