גדולי התסריטאים לא היו מצליחים לכתוב בצורה טובה יותר את משחק הקאמבק של ג'ה מוראנט. כוכב ממפיס חזר הלילה (בין שלישי לרביעי) מהשעיה של שמונה חודשים (25 משחקים) בעקבות תקריות האקדח, קלע 34 נקודות לצד 8 אסיסטים וגם סיפק סל ניצחון על הבאזר ב-113:115 של הגריזליס על בחוץ על הפליקנס.
עד המשחק הלילה, ממפיס עמדה על מאזן נוראי של שישה ניצחונות בלבד לעומת 19 הפסדים, וההצגה של מוראנט הוכיחה עד כמה הוא היה חסר לה. במהלך המנצח כולם פינו לו את הדרך, והוא חדר לסל, סבסב את שומרו וקטע לממפיס רצף של חמישה הפסדים. אבל זה לא רק הסל הזה - בדקה וחצי האחרונות של המשחק, היו למוראנט שלושה מהלכי בידוד דומים, שהסתיימו בנקודות. מעבר לכך, 27 הנקודות שקלע - הגיעו במחצית השנייה.
2 צפייה בגלריה
שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט
שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט
קאמבק חלומי. ג'ה מוראנט
(AP Photo/Gerald Herbert)
"זה היה הסיום המושלם ליום מושלם", אמר מוראנט בסיום. "עברתי הרבה ימים קשים אבל הכדורסל הוא ממש תרפיה עבורי, ואני שמח לחזור. רציתי בכלל לשחק מהלך אחר, אבל המאמן החליט שזה מה שהוא רוצה, אז הייתי חייב לספק את הסחורה". על חבריו לקבוצה: "הם האחים שלי, עברנו יחד הרבה. הם האמינו בי כל הזמן ותמיד אמרו לי דברים חיוביים".
על התקופה בה לא שיחק: "לא שיחקתי במשך שמונה חודשים, היה לי זמן ללמוד על עצמי. עבדתי מאוד קשה, אבל אין שום דבר כמו המשחק עצמו. הייתי צריך להשתמש במשאף כדי שיהיה לי אוויר בסיום. כשחזרתי לפרקט לשמונה הדקות האחרונות, המאמן אמר לי שלא אצא עד הסיום, אז הייתי צריך פשוט להינעל על המטרה ולדחוף את עצמי כמה שיותר. זה בעצם סיפור חיי - לדחוף קדימה שכמה שיותר, לא משנה מה קורה".
הקליעה של מוראנט בסיום, היה סל הניצחון הראשון על הבאזר של ממפיס מאז השלשה של ג'יי קראודר שניצחה את ברוקלין ב-27 באוקטובר 2019 מאסיסט של מוראנט, שחווה את ניצחון ה-NBA הראשון בקריירה שלו.
2 צפייה בגלריה
שחקני ממפיס גריזליס מברכים את ג'ה מוראנט
שחקני ממפיס גריזליס מברכים את ג'ה מוראנט
"קיבלנו את המנהיג שלנו בחזרה". שחקני ממפיס מברכים את מוראנט
(Chris Graythen/AFP)
לצד מוראנט, גם ג'ארן ג'קסון ג'וניור (24 נקודות) ודזמונד ביין (21) הצטיינו. ביין הודה כי חזרתו של הגארד בן ה-24 הורידה מהם המון לחץ: "זה הרגיש אחרת יחד איתו. קיבלנו את המנהיג שלנו בחזרה. הוא עושה המון על המגרש, כמובן, אבל זה לא רק זה - האנרגיות והרוח שלו פשוט מדבקות. אני לא מופתע בכלל ממה שהוא עשה, ראיתי אותו עושה הרבה דברים משוגעים. לא אגיד שציפיתי שזה מה שיקרה, אבל ידעתי שהוא יחזור כמו שהוא תמיד היה".
כזכור, לפני שמונה חודשים הכל נראה קודר מבחינתו של מוראנט. ב-NBA החליטו להשעות אותו ל-25 משחקים בעקבות תיעוד שלו ברשת החברתית בו הוא נראה מנופף באקדח, שהגיע שבועיים לאחר שצילם את עצמו עם אקדח במועדון חשפנות.
הקומישינר, אדם סילבר, הסביר אז את החלטת הליגה: "הבחירה של ג'ה מוראנט להצטלם עם נשק חם ברשת החברתית בפעם השנייה מדאיגה ומטרידה, בטח לאור התקרית הקודמת במארס, שהובילה להשעייתו משמונה משחקים. הפוטנציאל ההרסני של המהלך, העלול לגרור חקיינות מצד צעירים, מדאיג יותר מכל. בנסיבות אלה, אנו מאמינים שהשעיה מ-25 משחקים היא ראויה ומבהירה את חוסר הסבלנות שלנו כלפי התנהגות הרסנית וחסרת אחריות שכזו".
האם באמת מוראנט למד מאותן תקריות וחזר אדם שונה, כפי שהוא העיד על עצמו בריאיון בסיום המשחק? ימים יגידו. אחרי המשחק הוא צעק בירידה לחדר ההלבשה "שמרתי קבלות!", בהתייחסו לביקורת הרבה שספג לאחר אותן תקריות. כך או כך, דבר אחד בטוח, כדורסל הוא לא שכח, ובזה הוא האחד הגדולים בליגה.