פנאתינייקוס כבר הייתה אתמול (חמישי) בדרך להדחה ברבע גמר היורוליג, אבל קאמבק מרשים שלה מול מכבי ת"א בדקות הסיום סידר לה 88:95 בבלגרד - והכי חשוב מבחינתה: החזיר את הסדרה הלוהטת למשחק חמישי ומכריע באואקה.
ביוון, איך לא, התמוגגו מהניצחון הקריטי - ובעיקר עקצו את הצהובים שפספסו הזדמנות לעלות לפיינל-פור. "המשחק כבר היה בכיס של מכבי ת"א", נכתב ב"גאזטה", שם הודו: "זה היה נראה שהכל אבוד, ואז ארגין עתאמן הוציא שפן מהכובע. קנדריק נאן עלה מהספסל עם ארבע עבירות ושינה הכל".
4 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור עם קוסטאס סלוקאס
שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור עם קוסטאס סלוקאס
לסור וסלוקאס בטירוף, רע אחרי סיום המשחק
(EPA/ANDREJ CUKIC)
"עכשיו אפשר באמת לדבר", הייתה הכותרת ב-SDNA, שם הפרשנים הבטיחו: "יהיו גם 30 אלף באואקה". עוד נאמר: "זה היה משחק של מועדון גדול, למרות שהיו טעויות בהגנה ולמרות שמכבי קלעה שלשות. גם במשחק לא גדול הם הצליחו". בטורי הפרשניות של המשחק, נכתב: "הנשמה של פנאתינייקוס הייתה שם בגדול. זו קבוצה בלתי שבירה, עם נשמה ואופי אדיר".
ביוון לא הבינו בתחילה מדוע עתמאן לא חגג בסיום, אז הוא הבהיר: "אחגוג רק כשנעלה לפיינל-פור. זה רק 2:2. האואקה יהיה מפוצץ במשחק הבא, כמו תמיד. משחק חמישי אצלנו בבית? עלינו אין לחץ, אולי על מכבי. אמרתי גם אחרי המשחק הקודם שזה הנוכחי יהיה מבחן אופי לשחקנים שלי".
4 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס יואניס פאפאפטרו
שחקן פנאתינייקוס יואניס פאפאפטרו
פאפאפטרו שואג. "יגיעו גם 30 אלף צופים לאואקה"
(EPA/ANDREJ CUKIC)
4 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור עם קנדריק נאן
שחקן פנאתינייקוס מתיאס לסור עם קנדריק נאן
נאנן מאושר לצד לסור. "זה היה מאמץ קבוצתי"
(EPA/ANDREJ CUKIC)
מריוס גריגוניס הוסיף: "הגבנו בצורה הנכונה. זה היה משחק עם הרבה עליות וירידות, כמו רכבת הרים. פעם היינו למטה, בסוף למעלה. אנחנו שמחים, אבל העבודה לא הסתיימה. אני מקווה שבאואקה נזכה בכרטיס לברלין. הסדרה הזו לדעתי הכי טובה בפלייאוף היורוליג, היא ממש תחרותית ושתי הקבוצות מאוד קרובות ברמה. אי אפשר לדעת מה יוליד יום".
"יש לנו עכשיו משחק ביתי, כל אתונה מחכה למשחק הזה וכולם יבואו וייצרו אווירה מדהימה", המשיך הליטאי. "אבל הכי חשוב יהיה לנצח. כדאי לשאול את שחקני מכבי אם הם מוכנים לאווירה המטורפת של האואקה".
4 צפייה בגלריה
עתמאן
עתמאן
דווקא הוא עוד לא חוגג. עתמאן
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
נאן, מגיבורי הניצחון היווני, סיכם: "הראינו מי אנחנו. קרדיט גדול לכל מי שתרם למאמץ. קשה לנצח בבלגרד, על אף שהאולם היה חצי מלא. עשינו את זה בהגנה". למרות סלי הקלאץ' שקלע בסיום, האמריקאי הצטנע: "הייתי צריך לשחק טוב יותר. אני יודע שזה מאמץ קבוצתי, אבל מרגיש שהיה אפשר לתת יותר".
אפרת עמורבן, שליחת ynet ו"ידיעות אחרונות" לבלגרד, מדברת על אולם פיוניר