מאמנת אלופת ה-WNBA לאס וגאס אייסס, בקי האמון, שוב הכחישה את הטענה של ההאשמות של החשקנית שלה לשעבר דריקה המבי, שטענה שהאייסס התעללו בה והעבירו אותה בטרייד בגלל הריונה.
האמבי - שהודיעה להאמון כי נכנסה להיריון לאוגוסט 2022, ועברה בטרייד ללוס אנג'לס ספארקס בינואר 2023 - פרסמה את האשמותיה בשנה שעברה, תבעה בשבוע שעבר את ה-WNBA ואת קבוצתה לשעבר בטענה לאפליה.
2 צפייה בגלריה
האמון
האמון
" דאגנו לה מעל ומעבר". האמון
(צילום: Candice Ward / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אני ב-WNBA וב-NBA במשך 25 שנה, ומעולם לא התלוננו עליי למשאבי אנוש, אף לא פעם אחת", אמרה האמון לאחר שהאייסס ניצחו הלילה (בין ראשון לשני) את המבי והספאקרס 71:87. "למעשה - עדיין לא, כי דריקה לא הגישה תלונה. היא לא התלוננה לאיגוד השחקנים ולא התלוננה בפני ה-WNBA, אלו הן עובדות. זו גם עובדה שלא הצענו להעביר אותה בטרייד עד שאטלנטה התקשרו אלינו בינואר".
"זה פשוט לא קרה... ההתעללות", הוסיפה האמון. "דיברתי איתה כל יום. אם היא רצתה להתאמן, היא התאמנה. אם היא לא רצתה - היא לא עשתה. למעשה דאגנו לה מעל ומעבר".
האמון כבר הכחישה בעבר את ההאשמות, ובמאי 2023 אמרה שהאמבי הועברה בטרייד מסיבות אסטרטגיות, כלומר העמדת המועדון בעמדה להחתמת חברת היכל התהילה קנדיס פארקר. ה-WNBA חקרה את הנושא ובמאי 2023 השעתה את האמון לשני משחקים ללא שכר.
2 צפייה בגלריה
דריקה המבי
דריקה המבי
זכתה בארד באולימפיאדת פריז. המבי בטורניר ה-3X3
(צילום: Matthew Stockman/Getty Images)
האמון בת ה-47 היא שם דבר, גם מחוץ לכדורסל הנשים: עוזרת המאמן הראשונה אי פעם ב-NBA, מי שכולם היו בטוחים שתהיה היורשת הטבעית של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו ספרס כאשר יפנה בקרוב את הבמה, אבל גם זו שהעדיפה בקיץ 2023 לחזור למקורות מהדלת הראשית, תמורת צ'ק של מיליון וחצי דולר - הסכום הגבוה ביותר ששולם למאמן או מאמנת בליגת הנשים הטובה בעולם. קאמבק שהשתלם לא רק לה, אלא גם ללאס וגאס.
האמבי שיחקה באיסס בין השנים 2015-2022, עוד מהימים שהמועדון שיחק בסן אנטוניו. היא זכתה בפרס השחקנית השישית של השנה בליגה בשנים 2019 ו-2020 ובאולימפיאדת פריז זכתה במדליית ארד עם נבחרת ארה"ב בכדורסל 3X3.
העונה מעמידה האמבי ממוצעים של 18.5 נקודות ו-10.1 ריבאונדים עם הספארקס. היו לה 13 נקודות ו-11 ריבאונדים בהפסד הלילה בלאס וגאס, במהלכו קיבלה שריקות בוז שוב ושוב מצד אוהדי האייסס.