פריטי הספורט האייקוניים - כפי שבטח את יודעים - עולים הרבה כסף. הרבה מאוד כסף. גופייה חתומה של קובי בראיינט מהעונה היחידה (2007/8) בה זכה בתואר ה-MVP, למשל, נמכרה הלילה (בין חמישי לשישי) במכירה פומבית בארה"ב תמורת 5.8 מיליון דולר.
מדובר בגופייה אותה לבש בראיינט ב-7 במאי 2008, כשהוענק לו תואר ה-MVP של העונה הסדירה. הוא לבש אותה, בנוסף, ב-25 מתוך 82 משחקי לוס אנג'לס לייקרס באותה עונה, כולל שש פעמים בפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
הגופייה הנדירה של בראיינט שנמכרה בסכום עתק
(צילום: AFP)
בכלל, אספנות הפריטים של כוכבי ספורט בארה"ב, כידוע, לא נפסקת לרגע. רק ב-2020 כרטיס שחקן חתום של לברון ג'יימס מעונת הרוקי (2003/04) שלו בקליבלנד נמכר ב-1.8 מיליון דולר.
למי ששואל, המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור מזכרת ספורט נרשם בספטמבר שעבר, כשגופייתו של מייקל ג'ורדן מעונת "הריקוד האחרון" נמכרה תמורת 10.1 מיליון דולר. היא שברה את השיא שהחזיקה חולצת "יד האלוהים" של דייגו מראדונה מהמשחק מול אנגליה במונדיאל 1986, שנמכרה ב-9.3 מיליון דולר.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
החולצה המדוברת מעונת 2007/8
(צילום: AP)
שוק האספנות של פריטים מהסוג הזה נחשב לפופולרי בארה"ב וכאשר מדובר על כוכבי ענק כמו מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס וכאמור , שווי הפריטים מרקיע שחקים. חלק מהאספנים רואים בהם השקעה כלכלית לכל דבר וחלקם מוכרים את הפריטים כעבור מספר שנים בסכומי עתק.

אגדת כדורסל

הקריירה של בראיינט, שנהרג בצורה טראגית לפני שלוש שנים בתאונת מסוק - שקיפחה את חייהם של שמונה אנשים נוספים, בהם בתו ג'יאנה - הייתה אחת מהגדולות והמרשימות של שחקן בליגה. הוא נבחר 18 פעמים למשחק האולסטאר, היה 15 פעמים באחת מחמישיות העונה, 12 פעמים באחת מחמישיות ההגנה, זכה בחמש אליפויות, ארבע פעמים נבחר ל-MVP של משחק האולסטאר (ומ-2020 הפרס נקרא על שמו), פעמיים סיים כמלך הסלים של הליגה, פעמיים MVP של סדרת הגמר, אלוף ההטבעות ב-1997 וה-MVP, כאמור, של עונת 2007/08.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
אגדת כדורסל עם סוף טראגי
(צילום: AFP)
בדראפט של 1996 הוא הפך לשחקן התיכונים שנבחר הכי גבוה בהיסטוריה כששארלוט לקחה אותו במקום ה-13 והעבירה את הזכויות עליו ללייקרס. זו כמובן הייתה אחת ההחלטות הטובות בתולדות אל-איי, כשקובי שיחק לכל אורך הקריירה שלו בסטייפלס סנטר ומהרגע הראשון תויג כיורשו של ג'ורדן.
ב-2016 הודיע בראיינט על פרישה, כשבמשחקו האחרון בקריירה סיים עם 60 נקודות והפך למבוגר ביותר (37) שקולע כמות כזאת של נקודות. הוא סיים את הקריירה עם 33,643 נקודות ומדורג רביעי בכל הזמנים. מיותר לציין שבלייקרס הפרישו את שני המספרים שמזוהים איתו, 8 ו-24.