התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן 11, המשדר הרשמי של המונדיאל
נבחרת גרמניה הודחה בפעם השנייה ברציפות בשלב הבתים של המונדיאל, אלופת העולם ארבע פעמים נמצאת באחד המשברים הגדולים בתולדותיה, כשכישלון רודף כישלון. כשבין ההדחות במונדיאל יש גם את ההדחה בשמינית גמר יורו 2020.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מאמן גרמניה האנזי פליק מונה אחרי תקופה נהדרת בבאיירן מינכן במהלכה זכה בליגת האלופות, אבל גם הוא לא מצליח להוציא את גרמניה מהבוץ. "אכזבה ענקית, אני לא מאשים אף אחד, לא מסתכל על נבחרות אחרות. אנחנו צריכים להאשים את עצמנו". המאמן דיבר על האפשרות שיפוטר: "נדבר על העתיד שלי בקרוב, אחרי שנירגע מהמשחק. כרגע זה עוד מוקדם".
3 צפייה בגלריה
פליק
פליק
פליק. יעזוב?
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
קימיך
קימיך
קימיך. מאוד מאוכזב
(צילום: רויטרס)
פליק דיבר על הבעיות בכדורגל הגרמני: "אנחנו מדברים על זה שנים שצריך לחזור ליסודות, הכדורגל הגרמני תמיד התאפיין בהגנה טובה ועכשיו אין לנו את זה, אנחנו צריכים לייצר שחקני הגנה נוספים, לחזור ליסודות שלנו, להנחיל את זה בקבוצות הילדים".
מי שלקח קשה מאוד את ההדחה הוא ג'ושוע קימיך. הכוכב של באיירן מינכן היה אמור להיות הסופרסטאר והמנהיג של נבחרת גרמניה בעידן הנוכחי, אבל מאז שהוא הצטרף לנבחרת ב-2016, היא נכשלת פעם אחר פעם. "מאז שהצטרפתי לנבחרת, עפנו פעמיים בבתים. אני לא רוצה להיות מקושר לכישלונות. עכשיו חוזרים הביתה ואני מפחד ליפול לתוך בור שחור. זה הרגע הכי גרוע בקריירה שלי, אני מתחיל לחשוב שהכישלונות האלה קשורים אלי".
3 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
תומאס מולר. יפרוש?
(צילום: רויטרס)

תומאס מולר רמז שיפרוש

בתום הניצחון על קוסטה ריקה, תומאס מולר בחר להתראיין לטלוויזיה ורמז כי הוא מתכוון לפרוש. "אם זה היה המשחק האחרון שלי בנבחרת, אני רוצה להגיד לאוהדים תודה, זה היה תענוג לדחק בשבילכם. תמיד נתתי הכל עבור גרמניה. לפעמים היו דמעות של שמחה, לפעמים דמעות של עצב, תמיד נתתי את כל הלב על המגרש, אני רוצה להודות לכולם".
מולר בן ה-33 ערך 121 הופעות בנבחרת גרמניה וכבש 44 שערים (מקום 7 בכל הזמנים), הוא זכה איתה במונדיאל ב-2014, וסיים איתה במקום השלישי ארבע שנים קודם לכן. ב-2010 זכה בנעל הזהב של המונדיאל אחרי שסיים כמלך שערי הטורניר (כבש חמישה שערים). ב-2014 סיים כסגנו של מסי, שזכה בתואר השחקן המצטיין של הטורניר. רבים טענו שהתואר הזה הגיע למולר, שהיה אחד הגורמים המרכזיים לכך שנבחרת גרמניה זכתה בתואר.