בדרך לרבע גמר דרמטי במונדיאל
(צילום: אבי חי)
טרגדיה במונדיאל בקטאר: גרנט וול, מעיתונאי הכדורגל המובילים בארה"ב, מצא הלילה (בין שישי לשבת) את מותו אחרי שהתמוטט במהלך המשחק בין ארגנטינה להולנד בתחומי אצטדיון לוסייל. הוא הובהל לבית החולים בעיר, אך הרופאים לא הצליחו לייצב את מצבו והוא הלך לעולמו כשהוא בן 48 בלבד.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
"גרנט הפך את הכדורגל למפעל חייו, ואנחנו הרוסים מכך שהוא והכתיבה המבריקה שלו כבר לא יהיו איתנו", ספדה לו התאחדות הכדורגל של ארה"ב. "כל משפחת הכדורגל האמריקאית שבורת לב לגלות שאיבדנו את גרנט וול".
2 צפייה בגלריה
גרניט ווהל
גרניט ווהל
וול עם חולצת צבעי דגל הגאווה במשחק בין ארה"ב לוויילס
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
גרניט ווהל
גרניט ווהל
וול לצד אגדת הכדורגל של ארה"ב, ג'וזי אלטידור
(צילום: AFP)
נסיבות מותו של וול לא ברורות, אך לטענת אחיו, אריק, המוות לא היה טבעי בשל העובדה כי לבש במהלך אחד ממשחקי ארה"ב חולצה עם צבעי דגל הגאווה. זמן קצר לאחר שנודע מותו, אריק העלה ברשתות סרטון מצמרר ובו אומר: "אני אריק וול, אני אח של גרנט ואני הומוסקסואל. אני הסיבה שאחי לבש חולצה עם צבעי דגל הגאווה. הוא היה בריא ואמר לי שאיימו על חייו. אני לא מאמין שאחי פשוט מת, אני מאמין שהוא נרצח".
לפני כשבועיים, במשחק בין ארה"ב לוויילס, הגיע וול עם החולצה המדוברת למען אחיו. תחילה לא התאפשרה כניסתו בעקבות החולצה, אך בסופו של דבר לאחר חצי שעה הוכנס לאצטדיון. לטענת אחיו, מאז אותו המקרה הוא קיבל איומים על חייו.
אחיו של גרנט, אריק וול, טוען: "אחי נרצח"
יש לציין כי וול היה מבקר גדול של הקטארים וההתנהלות שלהם בכל הקשור לזכויות אדם וזכויות הלהט"ב. ביום חמישי האחרון כתב: "פשוט לא אכפת להם. מארגני מונדיאל קטאר אפילו לא מסתירים את האדישות שלהם לגבי מקרי מוות של מהגרי עבודה, כולל האחרון".
בארה"ב מפרסמים, בין השאר, כי בפודקאסט שלו, ששודר ב-6 בדצמבר, התלונן וול על בריאותו. "זה נהיה די גרוע, במונחים של לחץ בחזה שלי. אני מרגיש די רע", סיפר למנחה הנוסף שהיה איתו, כריס וויטינגהם. הוא הוסיף כי ביקש טיפול רפואי במרפאה במרכז התקשורת של גביע העולם, מתוך מחשבה שיש לו ברונכיטיס.
גרנט וול טוען: "לא נותנים לי להיכנס, רוצים שאחליף חולצה"
ההודעה הרשמית של ההתאחדות האמריקאית
בנוסף, אחרי ההדחה של ארה"ב מול הולנד בשמינית הגמר, אמר: "אני חושב שהגוף שלי אמר לי, אפילו אחרי שארה"ב עפה, 'אתה לא ישן מספיק'. הגוף מרד בי".
זהו המונדיאל השמיני שוול מסקר, והוא עבד לאורך הקריירה בכמה כלי תקשורת נחשבים בארה"ב כמו CBS, NBC וניו יורק טיימס. הוא פירסם שני ספרים, אחד מהם - על דייויד בקהאם בשם "ניסוי בקהאם" - הפך לרב מכר. אשתו של וול, סלין גונדר, הודתה להתאחדות הכדורגל האמריקאית על ההספד ואמרה: "אני כל כך אסירת תודה על התמיכה של ההתאחדות ושל כל-כך הרבה חברים שהגיעו הלילה לנחם אותי. אני בהלם מוחלט".
וול כתב את אחת הכתבות האייקוניות ביותר ב"ספורטס אילוסטרייטד", ב-2002 על כדורסלן צעיר ומבטיח בשם לברון ג'יימס, תחת השם "הנבחר".
ג'יימס ספד גם הוא: "תנחומים למשפחתו. תמיד היה די מגניב להיות בסביבתו של גרנט, הוא בילה הרבה זמן באקרון כשהוא סיקר אותי לפני הכתבה. שנים אחר כך בכל פעם שנתקלתי בשמו, נזכרתי בימים שלי כנער כשגרנט היה מגיע לבית הספר שלנו. זו אבידה טרגית, עצוב לאבד בן אדם נהדר כמוהו".