טוב, אז זה שהנבחרת המהוללת שלנו שוב לא תהיה חלק מההילולה הגדולה היה ברור מלכתחילה, למרות אוקיינוס המילים, הניתוחים והחישובים שמלווים כל קמפיין. אבל הטורניר הפעם יהיה עוד יותר קר ומנוכר, ולאו דווקא בגלל העיתוי בנובמבר והמדינה המארחת. הפעם לא ישתתף במשחקים אפילו נציג אחד מליגת העל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אחרי שג'ורג'ה יובאנוביץ' ממכבי ת"א לא נכלל בסגל הסרבי, נגוזו גם תקוותיו של עבדולאי סק ממכבי חיפה לקבל זימון לנבחרת סנגל. כלומר גם אף זר משלנו לא הגיע לדבר האמיתי, תופעה שלא קרתה במילניום הנוכחי. ובמילים אחרות: לא רק הנבחרת, אלא גם הליגה הישראלית לא ממש נספרת בעולם.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה עבדולאי סק
שחקן מכבי חיפה עבדולאי סק
גם בעולם לא סופרים את הליגה שלנו. עבדולאי סק
(צילום: עוז מועלם)
גם בשיפוט אין לנו מה למכור, בלי קשר לפסקת ההתגברות. מנחם אשכנזי ז"ל שפט ברבע גמר מונדיאל 1966 בין פורטוגל לצפון קוריאה. אברהם קליין יבדל"א ניהל משחקים בשלושה מונדיאלים, שהזכור שבהם היה בין ברזיל לאנגליה ב-‭,1970‬ ואף שימש כקוון בגמר בין איטליה לגרמניה ב-‭.1982 ‬
מאז, באיגוד השופטים אוהבים להחמיא לעצמם ולטפח צאצאים של שופטי עבר, אבל בטורניר הנוכחי אף ישראלי לא יזכה להניף אפילו דגל כעוזר שופט. קצת מפתיע, בהתחשב בכך שקוונים שלנו היו כנראה היחידים בעולם ששכחו פעם את הדגלים בבית, והצליחו לאלתר תחליף ממקל של מטאטא.
הנתון הזה מתסכל במיוחד על רקע העובדה שהפעם נוספו לרשימה צוותי שיפוט וידיאו: 36 שופטים (בהם שלוש נשים), ‭ 69‬ עוזרי שופט (לרבות שלוש קווניות), ו-‭24‬ שופטי וידיאו נכללים בסגל של פיפ"א למונדיאל. בהם נציגים ממדינות שאינן קשורות לצמרת העולמית, כמו ניו-זילנד, סין, סלובניה, רומניה, גואטמלה, הונדורס, רואנדה, זמביה וגמביה. מאיתנו שכחו אפילו בגזרת שופטי המסך, וכל מי שצופה בביצועים שלהם בליגת העל מדי שבוע, בהחלט מבין מדוע.
3 צפייה בגלריה
אוראל גרינפלד
אוראל גרינפלד
גם לשופטים שלנו לא מצאו מקום. אוראל גרינפלד
(צילום: עוז מועלם)
אז מי כן ייצגו אותנו בקטאר? השדרים והפרשנים. מולדת הברברת הרי חייבת לתת ביטוי אוניברסלי לאינפלציית מומחי הכדורגל, שמנפחים את השכל בתוכניות טלוויזיה, ברדיו ובפודקאסטים. לזכות אנשי התאגיד ייאמר שהם כבר מכינים את העם לפסקול בעייתי. בתשדיר הפרומו שלהם למשחקים נראים כוכבי ה"נבחרת" ששלחו לקטאר, כשהם צורחים "ישששששש!" ועושים פרצופים של מטורפים. באמת מפחיד.
והאנליסטים שיפרשו מה שכולם רואים? הם בוודאי ילמדו את המאמנים מרחבי תבל מה זו שיטת היהלום, יסבירו להם שזו טעות לשחק עם שלושה בלמים, וינזפו בגדולי הכוכבים בעולם שלא יצלחו במשימתם.
אז למרות שזה די מיותר, הנה בכל זאת פנייה נרגשת לכל הצוותים שלנו במפרץ: כשאתם מתחילים לשדר משחק, שימו עצמכם בנעלי הבית של הצופים, ותחשבו על השלט שתלוי על דלת החדר במלון שאליו תחזרו מדי לילה: "נא לא להפריע".

אזהרת מסע מכובסת

"מונדיאל בטוח", כך נקרא הקמפיין המשותף למשרד החוץ, משרד הספורט, מערך ההסברה הלאומי וההתאחדות לכדורגל, עם הנחיות לישראלים שטסים לקטאר: כיצד להימנע מצרות. בסעיף "להט"ב" מופיעות רק שתי מילים: "לא בפומבי".
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ונשאלת השאלה: האם לא כדאי לנצל את הטורניר, ולשלוח לשם גם את השר המיועד בצלאל סמוטריץ', ביחד עם חבר מפלגתו אבי מעוז והרב צבי טאו? משלחת כזו תמצא ודאי שפה משותפת עם השייח'ים החשוכים, ותחזק את הקשרים בין שתי המדינות.