באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
שווייץ הודחה אתמול (שלישי) ממונדיאל 2022 בצורה כואבת ומשפילה. האדומים הובסו 6:1 על ידי פורטוגל וסיימו את דרכם בשמינית הגמר. למרות זאת, לא נראה שצפוי זעזוע בעמדת המאמן אצל מי שכבר ב-28 במרץ תארח את ישראל במוקדמות יורו 2024.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
למאמנה של שווייץ, מוראט יאקין, חוזה עד קיץ 2024 וההפסד אתמול לא אמור לגרום להתאחדות לסיים את ההתקשרות. גם יאקין עצמו לא חושב ללכת הביתה. "הפסדנו, אבל זה לא אומר שעכשיו אנחנו צריכים להיות פסימיים ולבקר את כולם. חייבים לשים את המשחק הזה מאחורינו ולהמשיך למשימה הבאה", הסביר. ביחד עם שווייץ וישראל, באותו הבית גם רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה.
2 צפייה בגלריה
יאקין
יאקין
נשאר רגוע. יאקין
(צילום: gettyimages)
בשווייץ, לומת זאת, לא ריחמו על הנבחרת אחרי התבוסה המהדהדת. הכותרת המרכזית בעיתון "בליק" הייתה: "הנבחרת נבעטה מהמונדיאל בצורה ברוטאלית וחסרת רחמים". הכותרת ב"tagesanzeiger" ציינו כי "השוויצרים רצו לכבוש את העולם וחוו תבוסה".
ג'רדאן שאקירי אמר: "אנחנו מאוכזבים מאוד. בשם כל השחקנים, אני מתנצל בפני האוהדים שלנו שלא סיפקנו את התצוגה הרגילה שלנו. היו לנו תכניות גדולות, אבל זה הכדורגל ולפעמים אתה לא מראה את מה שאתה שווה. זה מה שקרה היום. הפסדנו מוקדם ואז רק רדפנו אחרי פורטוגל ואחרי המשחק. זו תוצאה גבוהה מדי ואסור לנו להפסיד כך".
2 צפייה בגלריה
ג'רדאן שאקירי שחקן נבחרת שווייץ
ג'רדאן שאקירי שחקן נבחרת שווייץ
אכזבו את האוהדים שלהם בענק. שאקירי
(צילום: AFP)
קשר שווייץ רמו פרוילר: "זה היה קשה, לא נכנסנו טוב ולא ניצחנו באף דו-קרב. הדבר היחיד שנותר לנו הוא להתנצל בפני השוויצרים. לא הגענו למשחק היום ואני מתנצל מעומק לבי. זה המונדיאל והוא מגיע פעם בארבע שנים. מיליוני שחקנים מחכים למשחק כזה ואז אנחנו נראים ככה". על המחצית השנייה אמר: "אמרנו אחד לשני שזה עדיין לא גמור ואז הגיע ה-3:0 שהיה נקודת השבירה. בסוף זה 6:1 וזה כואב מאוד".
השוער יאן זומר: "שינינו את השיטה כי שיחקנו נגד יריבה אחרת ואיכותית מאוד היום. לא הבאנו את המנטאליות שלנו אל הדשא כמו שאנחנו רגילים לעשות. זה ערב מר". על הטעויות במשחק: "קשה למצוא הסברים, היינו לא מדויקים, נתנו לפורטוגלים יותר מדי שטח. גם אני עשיתי לפחות שתיים או שלוש טעויות וכך קשה להצליח מול יריבה כזו. השבועות האחרונים היו קשים בשבילי ושמחתי שהצלחתי להתאושש מהפציעה ברגל, אבל אז חליתי. אלה החיים. הרגשתי טוב, אחרת לא הייתי משחק, אבל אני ממש לא מרוצה מעצמי". על העתיד של הנבחרת אמר: "אני לא יכול לדבר על זה ממש אחרי המשחק. אין לי מושג. רצינו להשיג משהו ולתת לשווייץ עוד לילה נהדר של כדורגל. אנחנו צריכים לעכל את זה".
הבלם מנואל אקנג'י: "התחלנו את המשחק טוב והדברים היו בשליטה. אסור לספוג שערים כאלה מהוצאות חוץ. גם ב-2:0 הכול היה עדיין פתוח, אבל ב-3:0 זה נגמר".
פורסם לראשונה: 23:44, 06.12.22